جان ساپکو: هنوز هم به هزاران سرباز خیالی معاش پرداخت می شود

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21162

نیوز مکس به نقل از جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نوشت: میلیون‌ها دالر در افغانستان به واسطه فساد به هدر رفته و هنوز آمریکا به سربازان خیالی معاش پرداخت می‌کند.

نیوزمکس در گزارشی به نقل از جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نوشت: بعد از گذشت چندین سال از کمک جامعه جهانی و ایالات متحده به افغانستان میلیون‌ها دلار در افغانستان به واسطه فساد به هدر رفته است و هنوز آمریکا به هزاران سربازان خیالی معاش پرداخت می‌کند.

ساپکو افزود: نیروهای امنیتی افغانستان شامل نیروهای پولیس و ارتش این کشور است که طبق بررسی‌های انجام شده یا وجود خارجی ندارند و یا اینکه با جعل کارت هویت معاش می‌گیرند.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان با بیان اینکه راهی وجود ندارد که مطمئن شویم معاش به افراد واقعی پرداخت می‌شود، گفت: در جنوری سال جاری میلادی تعداد نیروهای امنیتی افغانستان ۳۲۰ هزار نفر محاسبه شده ولی آمار واقعی برطبق گفته‌های یک مقام افغان ۱۲۰ هزار نفر بوده است.

ساپکو با اشاره به این که فرماندهان افغانستان پول‌ها را به جیب خود می‌زنند، تصریح کرد: میلیون‌ها دالر گم شده و این فقط در مورد معاش سربازان نبوده و در سایر بخشها نیز این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: ما در بخش آموزش نیز براساس تعداد دانش آموزان پول پرداخت می‌کنیم، یعنی اگر تعداد دانش آموزان افزایش یابد یا اینکه تعداد آنها دستکاری شود، ما مجبوریم پول بیشتری پرداخت کنیم.

ساپکو در پایان اظهار داشت برای جلوگیری از هدر رفتن پولها، سیستم جدیدی برای تائید افراد پولیس وسربازان در حال اجرا است.

این در حالیست عصر روز جمعه در یک حمله خونین بر قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ بیش از 300 تن کشته و زخمی شد، گروه تروریستی طالبان مسئولیت این حمله خونین را بر عهده گرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟