تیفا طرح انتخاباتی خود را به حکومت ارائه کرد

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33173

تیفا یا بنیاد انتخابات عادلانه و شفاف افغانستان با طرح جدیدی را برای حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی به هدف برگزاری انتخابات شفاف آینده به این کمیسیون ارائه کرد.

محمد نعیم ایوب‌زاده، رییس تیفا امروز (یک‌شنبه) در یک نشست خبری گفت که تیفا با درک وضعیت کنونی مجبور شده طرح خود را ارایه کند تا بتواند فرشتۀ نجات برای رفتن به طرف انتخابات و وضعیت سردرگم کنونی باشد.

آقای ایوب‌زاده شرایط حساس، بی‌ثباتی سیاسی، دامن‌زدن به جنگ و مسایل قومی، اولویت منافع فردی، روند سیاسی نامنظم و غیر ثابت بحران‌زا را در افغانستان از دلایلی دانست که خواسته‌اند طرح جدیدشان را پیش‌کش کنند.

او گفت که تاریخ انتخابات اعلام شده اما کاری صورت نگرفته، عدم مدیریت زمان در کارهای حکومتی وجود دارد و تنها هشت ماه به انتخابات مانده ولی در طول ده ماه گذشته زمان مدیریت نشده و سبب نگرانی نهاهای تحقیقی و مردمی ناظر بر انتخابات است.

رییس تیفا افزود که متاسفانه تعدادی از اطرافیان رییس جمهور و رییس اجرایی در صدد به بحران‌کشانیدن انتخابات و وضعیت انتخاباتی هستند.

رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان تاکید کرد که حکومت صادقانه باید انتخابات را حمایت کند و باید با هر ظرفیتی که وجود دارد، به طرف انتخابات برویم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟