توصیه گروه طالبان به ترامپ در مورد افغانستان

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17236

گروه طالبان افغانستان اعلام کرده که تعقیب سیاست‌های رهبران گذشته امریکا از سوی ترامپ، جنگ را در افغانستان بیشتر می‌کند و جنگ در افغانستان با افزایش نظامیان خارجی پایان نخواهد یافت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه با انتشار بیانیه ای‌ گفته است که دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید امریکا نباید سیاست‌های رهبران گذشته‌ی این کشور را در افغانستان تکرار کند.

در بیانیه مجاهد گفته شده، در صورت قدم گذاشتن رییس جمهور امریکا در راه رهبران پیشین این کشور نه تنها جنگ در افغانستان را کاهش نمی‌دهد که باعث پیچیدگی اوضاع خواهد شد.

طالبان افزوده، در صورتیکه ترامپ سیاست‌های رهبران گذشته‌ی امریکا در افغانستان را تکرار نکند افغانستان از اشغال خلاص شده و امریکا از جنجال این کشور نجات پیدا می‌کند.

در این بیانیه گفته شده است جنگ افغانستان با افزایش نیروهای آمریکایی پایان نمی یابد و بهتر راه حل معقولی را در پیش گیرید و به اشغال افغانستان پایان دهید.

قصر سفید تاکنون در مورد گفته‌های طالبان اظهار نظر نکرده است.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید امریکا در گفتگو با نیروهای این کشور مستقر در افغانستان تاکید بر ادامه مبارزه این کشور بر علیه شورشیان و افراط گرایان کرده است.

آقای ترامپ گفته است مبارزه با تروریزیم و افراط گرایی در صدر برنامه‌های حکومت‌اش قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟