تنها ساعتی بعد از آتش بس 4 سرباز دولتی در فاریاب کشته و زخمی شدند

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43996

تنها چند ساعت بعد از ختم آتش بس، گزارش ها از ولایت فاریاب حاکی از آن است که طالبان با حمله بر پاسگاه های نیروهای امنیتی، 2 تن را کشتند و 2 سرباز دیگر را نیز زخمی کردند.

منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که عصر روز گذشته (یکشنبه) طالبان با حمله بر پاسگاه های نیروهای امنیتی درگیری را آغاز کردند.

این منابع می گویند، ساعت 6 عصر روز گذشته طالبان با حمله بر پاسگاه شماره یک غورماچ بر یک پاسگاه دولتی حمله کرده که در نتیجه یک سرباز زخمی شده است و در موردی دیگر در قریه دیوانه خانه ولسوالی المار ولایت فاریاب یک سرباز پلیس در حمله طالبان کشته شده است.

همچنین گزارش شده در نتیجه حمله گروهی طالبان بر مقر نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرین تگاب ولایت یکی از سربازان کشته و یک تن دیگرشان زخمی شده است.

این در حالیست که رئیس جمهور اشرف غنی در پیامی آتش بس را به مدت 10 روز دیگر تمدید کرده است، موضوعی که با واکنش طالبان روبرو شده است.

طالبان در بیانیه ای اعلام کرده که آتش بس را تمدید نخواهد کرد و حملات تهاجمی خویش را بر مواضع نیروهای دولتی آغاز خواهد کرد.

این گروه در بیانیه خویش آتش بس را نشان دهنده قدرت طالبان توصیف کرده و آمریکا را به گفتگوهای مستقیم با این گروه فرا خوانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟