تنش ها بین ارگ و سپیدار بالا گرفت!

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14800

به دنبال انتقادهای تند روز گذشته داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از اشرف غنی رییس جمهور، امروز ارگ ریاست جمهوری با انتشار یک اعلامیه به داکتر عبدالله پاسخ داد.

در قسمتی از بیانیه ارگ آمده است؛ “با تأسف صحبت‌های روز گذشته محترم داکتر عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیۀ دولت‌داری نبوده، زیرا اساس حکومت‌ داری بر اصول و ضوابط قانونی استوار و برمبنای آن اجراآت صورت می‌گیرد.”

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه اش از فقط به اسم معمول “داکتر عبدالله عبدالله” اکتفا کرده است و او را در این اعلامیه به عنوان رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به رسمیت نشناخته است.

داکتر عبدالله رئیس اجراییه روز گذشته (پنجشنبه) در محفلی که به مناسبت روز جوانان در قصر سپیدار برگزار شده بود، با انتقاد تند از اشرف غنی رئیس جمهور گفت “محترم رییس‌جمهور صاحب افغانستان که در جریان سه ماه گذشته به مدت یک یا دو ساعت وقت ملاقات یک به یک با رییس اجراییه خود را نداشته باشد، باقی وقت‌اش در چه می‌گذرد؟”

عبدالله گفته بود که حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق‌نامه سیاسی به میان آمده اما رییس‌جمهمور غنی طبق آن توافق‌نامه عمل نکرده است.

به گفته آقای عبدالله، اگر تصامیم رییس‌جمهور غنی بر اساس همان اصول توافق‌نامه به پیش می‌رفت، اکنون قسمتی از این مشکلات کمتر می‌بود.

آقای عبدالله در قسمت دیگری از سخنان خود گفته بود که از تصامیمی که به تقرری‌های مسوولین حکومتی صورت می‌گیرد، بی‌خبر است.

اما ارگ ریاست جمهوری به این گفته های رئیس اجراییه واکنش نشان داده و گفته است است کار حکومت وحدت ملی به حیث مجموع ادامه می‌یابد، به زودی درمورد اظهارات ایشان بحث‌های جدی و مؤثر صورت خواهد گرفت.

این نوع برخورد ارگ در یک اعلامیه رسمی نشان از آشفتگی وضعیت سیاسی و اختلافات میان ارگ و سپیدار دارد اختلافاتی که روز به روز نمایان تر می شود.

پیش از این نیز جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری از حکومت وحدت ملی بخصوص شخص اشرف غنی انتقاد کرده بود و گفته بود که سهم وی از حکومت وحدت ملی کجاست؟

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟