تلاش آمریکا برای کشاندن طالبان به میز مذاکره

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36779

جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد این کشور تلاش می کند، برای یافتن راه حلی سیاسی برای بحران افغانستان، گروه طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هر گونه مذاکره با طالبان را در مرحله کنونی رد می کند، جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه این کشور در بازگشت از سفر به افغانستان گفت تمام سران افغانستان بر سر ایجاد شرایط لازم برای حضور طالبان در پای میز مذاکره موافقند.

سالیوان که در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می گفت، همچنین ابراز امیدواری کرد مقامات پاکستان نیز در متقاعد ساختن طالبان برای ورود به روند صلح افغانستان کمک کنند.

ماه اوت گذشته، ترامپ سیاست خود را در خصوص افغانستان روشن کرد و در آن چراغ سبز خود را برای آغاز چنین گفت و گویی با طالبان نشان داد. اما ماه جنوری و پس از آن که وقوع حمله ای تروریستی در کابل به کشته شدن بیش از 100 نفر منجر شد، رئیس جمهوری آمریکا هر گونه مذاکره را در آینده ای نزدیک رد و تاکید کرد: در مرحله کنونی، آماده گفت و گو نیستیم. ما نمی خواهیم با طالبان مذاکره کنیم. شاید وقت آن برسد، اما زمان می برد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش در برابر کمیته روابط خارجی سنا، تلاش کرد تا میان سطوحی از طالبان که مواضع میانه روتری دارد، با بخش تندروی آن تمایز قایل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟