تعداد سلاح های هسته ای آمریکا در کشورهای مختلف جهان چه مقدار است؟

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32879

مجلس ترکیه در گزارشی که تحت عنوان “تحقیق در خصوص پراگندگی سلاح های هسته ای در جهان” تهیه کرده در بندی از این گزارش اظهاراتی مهمی در خصوص استقرار سلاح های هسته ای آمریکا در خاک ترکیه داشته و عنوان شده است: ایالات متحده آمریکا در خاک 5 کشور عضو ناتو که ترکیه نیز یکی از این کشورها به حساب می آید 150 سلاح هسته ای مستقر کرده است.

این گزارش که توسط مرکز ریاست تحقیقات پارلمان ترکیه تهیه شده است در بخشی از آن عنوان می شود: تا تاریخ جولای 2017 در 14 کشور مختلف جهان در 107 نقاط متفاوت در حدود 15 هزار سلاح هسته ای مستقر شده است.

نزدیک به 9 هزار و 400 تعداد از این سلاح ها برای مصارف نظامی در انبارهای تسلیحاتی نگهداری می شود. بقیه سلاح ها برای نابود شدن معرفی شده و منتظر اقدامات برای نابودی هستند. از 9 هزار و 400 سلاحی که در انبارهای تسلیحاتی وجود دارد تقریبا 4 هزار و 150 عدد آن هر لحظه آماده استفاده است. 1 هزار و 800 عدد از این سلاح ها هم در کوتاه مدت آماده استفاده خواهد شد و در وضعیت هشدار به حساب می آیند.

93 درصد از این سلاح ها در اختیار روسیه و آمریکا بوده و بقیه آن نیز در اختیار کشورهایی از جمله، چین، پاکستان، هند، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و اسرائیل است.

در ادامه این گزارش آمده است، در 6 میدان هوایی نظامی 5 کشور بلجیم، آلمان، ایتالیا، هالند و ترکیه، از کشورهای عضو ناتو، 150 سلاح هسته ای متعلق به آمریکا وجود دارد. بخشی از سلاح هایی که آمریکا در 1960 به ترکیه منتقل کرده بود هنوز در خاک این کشور بوده و در مناطق نظامی ولایت آدانا نگهداری می شود. این سلاح های هسته ای از نوع بمب های   B61 می باشد که تعداد آن حدود 50 بمب تخمین زده می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟