تصرف مناطق شمالی شهر فراه به دست طالبان

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 41966

به گزارش خبرگزاری اطلس،شورای ولایتی فراه صبح امروز از تصرف بخش‌هایی از شمال شهر فراه توسط طالبان خبر داده و تاکید کرده‌است این نیروها تا ساعاتی دیگر وارد مرکز این ولایت خواهند شد.

جمیله امینی عضو شورای ولایتی وضعیت امنیتی در شهر فراه را به شدت شکننده خواند و گفت: از مدتی به این سو طالبان توانمند تر از قبل عملیات‌هایی را بر علیه نیروهای امنیتی در این منطقه غربی کشور انجام داده‌اند که در هر مرحله تلفات و خساراتی بر دولت افغانستان وارد شده‌است.

امینی با اشاره بر اینکه شورای ولایتی بارها از بدتر شدن وضعیت امنیتی هشدار داده بودند، تصریح کرد: شب گذشته از چندین جهت صدها تن از نیروهای مسلح مخالف دولت با انجام عملیات‌های ضد دولتی موفق شدند کمربندهای امنیتی را بشکنند و از سمت شمال شهر به طرف مرکز شهر فراه پیش‌روی کنند.

رییس سابق شورای ولایتی فراه که به شدت نگران سقوط کامل فراه به دست طالبان بود گفت: نیروهای امنیتی اعم از ارتش و پلیس در حال مقاومت هستند اما نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی وضعیت کنونی را حاصل بی توجهی مسئولان ارشد دولتی به وضع ناهنجار فراه دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون اوضاع در فراه غیرقابل کنترل است و باید نیروهای بیشتری از ولایت هرات و نیمروز به منظور تامین امنیت و عقب راندن نیروهای طالبان به فراه اعزام شوند.

حمله گروهی طالبان به شهر فراه و درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان از ماه‌ها به این‌سو در نقاط مختلف این ولایت جریان داشت.

گزارش‌ها از ولایت فراه می‌رسانند که درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان در اطراف شهر فراه مرکز این ولایت جریان دارد.

در همین حال «فرید بختور» رییس شورای ولایتی فراه نیز وضعیت در این ولایت را مناسب ندانست و گفت: طالبان این‌بار با همه توان به شهر فراه حمله کرده و در صدد تصرف کامل این ولایت هستند.

رییس شورای ولایتی فراه کارهای صورت گرفته از سوی شورای امنیت افغانستان به منظور از بین برداشته شدن ناامنی‌ها را نمایشی خواند و اظهار داشت: عملیات‌های نظامی که با هزینه‌های زیاد و حتی کمک نیروهای خارجی در بخش‌هایی از فراه صورت گرفت هیچ دستاوردی نداشته‌است و اینک طالبان توانمندتر از قبل وارد عمل شده‌اند.

از جانب دیگر مسئولان دولتی در فراه این وضعیت را قابل کنترل دانسته و گفته‌اند: نیروهای دفاعی وامنیتی فراه هرگز اجازه نخواهند داد تا امنیت فراه به دست دشمنان مردم افغانستان برهم بخورد.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه گفت: این برای بار نخست نیست که طالبان تلاش‌هایی را برای برهم زدن ثبات و امنیت انجام داده‌اند بلکه در گذشته‌ها نیز این چنین تحرکاتی از سوی این گروه دیده شده‌است.

مهری هم چنان گفت: طالبان در عملیات‌های نظامی که از سوی نیروهای دولتی در فراه صورت گرفته و یا در حملاتی که افراد این گروه برعلیه مواضع دولتی انجام داده‌اند تلفات بی شمار و خسارات هنگفتی را متحمل شدند که جبران آن برای این گروه دشوار است.

اما «ذبیح‌الله مجاهد» که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند گفته است: در قالب عملیات «الخندق»  صبح امروز طالبان بر مرکز ولایت فراه یورش برده‌اند.

سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود نوشته که عملیات از مناطق مختلف آغاز شده، همه پاسگاه‌ها و کمربند شهر، ریاست امنیت ملی، حوزه 3 امنیتی و برخی مراکز دیگر به دست طالبان افتاده‌است.

وی ادعا کرده است که در این درگیری تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟