تشدید بحران انسانی در یمن درپی تخریب بیمارستان ها

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6221

حملات تجاوزکارانه ارتش سعودی به مراکز درمانی و بهداشتی یمن که به خروج صدها نفر از پرسنل پزشکی از ترس جان خود انجامید، بحران انسانی یمن را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در یمن از حملات جنگنده های سعودی در امان نماندند؛ آمارها حاکی از بمباران دستکم 20 بیمارستان و مرکز بهداشتی در تمام استانهای یمن است که بیشترین حملات متوجه استان صعده بود که بر اثر این حملات 13 بیمارستان و مرکز بهداشتی در این استان ویران گشت.

عیسی محمد عیسی مدیر یکی از بیمارستان ها در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: بیمارستان ها، مدارس، مساجد نباید در معرض بمباران قرار بگیرند؛ آنچه روی می دهد غیرقابل تحمل است.

برخی منابع پزشکی تصریح کردند که فرار صدها نفر از پرسنل پزشکی خارجی و یمنی به سبب حملات تجاوزکارانه عربستان به بیمارستانها، تاثیری منفی بر وضعیت مجروحان گذاشته که تعداد آنها از ده هزار نفر فراتر رفته است.

علی المیری یک پزشک یمنی در گفتگو با العالم اظهار داشت: پیامدهای هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و بیمارستانها آن است که کادر پزشکی خارجی و فنی آنجا را ترک کردند و اینک کادر یمنی نیز به آنها ملحق شده است؛ پرسنل پزشکی خارجی و یمنی از ترس جان خود بیمارستانها را ترک کردند.

بیش از 80 درصد از یمنی ها از کمبود دارو رنج می کشند و این علاوه بر نبود فرآوردهای نفتی به سبب محاصره شدید است که به فلج شدن بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و وفات بسیاری از افراد در اتاق های عمل منجر شد.

زین العابدین الجفری پزشک یمنی در گفتگو با العالم اظهار داشت که بارزترین مشکل، نبود فرآورده های سوختی دیزل و قطع برق است؛ بیمارستان ها به ژنراتورهای برق نیاز دارند. قطع برق به سبب نبود سوخت دیزل از پیامدهای محاصره شدید این کشوراست.

به رغم درخواست های بین المللی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای احترام به مساله بی طرفی بیمارستان ها و تیم های پزشکی، متجاوزگران به این درخواستها اهمیتی نمی دهند. بیماران یمنی نمی دانند که بر اثر محاصره یا حملات سعودی کشته خواهند شد؛ سعودی ها از موشکها و سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده می کنند و بیمارستان ها را هدف قرار می دهند.

ناظران هشدار می دهند که وضعیت بهداشتی یمن به سبب ادامه یافتن محاصره و حملات تجاوزکارانه به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی روز به روز وخیم تر می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟