ترس از نفوذ ایران، دلیل اخراج تاجران افغانی

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 5174

افغان پیپر نوشت:

ششصد بازرگان افغانستانی با لغو جواز کار از امارات متحده عربی اخراج می شوند.

احمد فرهاد مجیدی عضو کمیسیون اقتصاد ملی مجلس نمایندگان گفت: این پروسه از دو ماه قبل شروع شده است و حدود ششصد تن که در رسانه ها اعلام شده است، حدود چهار صد جواز لغو شد و خود، از آنجا اخراج شده اند. دو سال قبل هم چنین اتفاقی در امارت متحده عربی پیش آمد که حدود هزار تن از امارات اخراج شدند. حدود ۲۱۰ هزار تن افغانستانی در امارات متحده عربی زندگی می کنند که به طور مستقل تجارت و اقامت دارند. دلیل اصلی این کار انگیزه اقتصادی نیست. بلکه انگیزه سیاسی دارد.

وی در خصوص دلیل اخراج این هم وطنان از امارات متحده عربی عنوان کرد: همه آگاه هستند که درگیری ها بین عرب ها و ایرانی ها بسیار شدید شده است. به عبارتی بین دو مذهب تشیع و تسنن جنگ شدیدی درگرفته است. حدود ۹۹ درصد این افرادی که از امارات اخراج شده اند برادران هزاره هستند که مذهب شیعه دارند. گویا ترس دولت های عربی از حضور بیشتر ایران در منطقه است و به هر ترتیب و طریق ممکن آنها اقدام به چنین مسایلی می کنند.

وی در پایان گفت: اگر این افغانستانی ها که به آنها چنین ظلمی در امارات شده است، از قوم و تبار دیگری می بودند مطمین بودم اقداماتی که از طرف حکومت افغانستان انجام می شد متفاوت بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟