ترامپ: راهبرد جنگ در افغانستان به زودی اعلام می شود

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 28789

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید که تغییر راهبرد جنگ در افغانستان برایش بسیار مهم است و تصمیم در مورد راهبرد جدید جنگ در افغانستان به زودی اعلام خواهد شد.

پس از ماه‌ها رای‌زنی و بارها تأخیر در اعلام راهبرد نظامی جدید ایالات متحده‌ی امریکا در قبال افغانستان، به‌تازگی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفته است به اعلام راهبرد جدید در قبال افغانستان «بسیار نزدیک» شده است.

به گزارش اطلاعات روز، دونالد ترامپ روز پنج‎شنبه در ایالت نیوجرسی امریکا به خبرنگاران در پیوند به تغییر راهبرد امریکا در افغانستان گفت که این موضوع برایش یک تصمیم بسیار بزرگ است و برای این‌که به یک نتیجه برسد بسیار نزدیک شده است.

ترامپ گفت: «ما خیلی نزدیک هستیم، بسیار نزدیک. برای من این یک تصمیم بزرگ می‎باشد. یک آشفتگی به من به میراث گذاشته شده و من این آشفتگی را خیلی کم می‎سازم. این بزرگترین جنگی است که ما در آن قرار داریم و تصمیم در مورد راهبرد جدید به‌زودی اعلام خواهد شد.»

قرار بود راهبرد جدید امریکا در اواسط ماه جولای (ماه گذشته) اعلام شود. در ماه جوزا دونالد ترامپ، اختیار تصمیم‌گیری در مورد راهبر جدید و شمار سربازان امریکا در افغانستان را به وزارت دفاع این کشور سپرد.

براساس گزارش‎ها، اختلافات میان تیم امنیت ملی ترمپ بر سر افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان منجر به تاخیر اعلام راهبرد جدید شده است.

رسانه‎های امریکایی گزارش داده‌اند که استیف بینن روی موضوع افغانستان با جنرال مک ماستر و شورای امنیت ملی امریکا برخورد شدید کرده است.

در حالی حاضر امریکا ۸۴۰۰ نظامی در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نظامیان افغانستان‌اند.

وضعیت امنیتی افغانستان در سال‎های اخیر به‎شدت خراب شده است. قبلاً جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهایی امریکایی در افغانستان گفته بود که جنگ افغانستان به بن‌بست رسیده و برای برون‌رفت از این وضعیت به اعزام نیروهای بیشتر امریکایی ضرورت است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟