تجهیز داعش توسط فرمانده پلیس قوش تپه ولایت جوزجان

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31568

منبعی گفته است که فرمانده پلیس ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان و تعدادی دیگر از همکاران و نزدیکان وی، سلاح و مهمات نیروهای دولتی را در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می دهد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که تروریست های داعش در ولایت جوزجان و چندین ولایت دیگر در شمال کشور در حال قدرت گرفتن است.

به گزارش سلام وطندار، یک منبع معتبر که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، می‌گوید، عزت‌الله وردم، سرپرست فرماندهی پولیس قوش تپۀ جوزجان با برادر و اقارب نزدیکش گروه داعش را از چند ماه به این‌سو از ذخیره‌گاه سلاح دولت تجهیز می‌کند. به گفتۀ او، استخبارات پولیس از این موضوع آگاه است.

منبع می‌گوید، عزت‌الله وردم به گونۀ غیرقانونی از سوی رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پیشین پولیس جوزجان به عنوان سرپرست فرماندهی پولیس قوش‌تپه تعیین شده است.

به گفتۀ این منبع، برادر و دیگر خویشاوندان سرپرست فرماندهی پولیس قوش‌تپه افراد ملکی را در این ولسوالی سر بریده‌اند و از ذخیره‌گاه سلاح دولت به داعش جنگ افزار و مهمات می‌دهند.

اما آقای ترکستانی با رد این ادعا می‌گوید، توزیع جنگ افزار و مهمات در ولسوالی قوش‌تپه از صلاحیت استخبارات پولیس جوزجان است نه فرمانده پولیس این ولسوالی.

فقیرمحمد جوزجانی که به تازه‌گی فرمانده پولیس جوزجان تعیین شده است می‌گوید، ادعای تجهیز داعش از سوی سرپرست فرماندهی پولیس قوش‌تپه را نمی‌تواند رد یا تأیید کند؛ اما اگر کسی دست به یک چنین خیانت زده باشد، مجازات می‌شود.

قوش‌تپه از ولسوالی‌های ناامن جوزجان است و گروه داعش در این ولسوالی حضور گسترده دارد.

حفیظ‌الله ندرت، عضو شورای ولایتی جوزجان می‌گوید، داعش در حال حاضر بیش از 50 روستا را در این ولسوالی در اختیار دارد و تنها سه روستای این ولسوالی در کنترل دولت است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟