تبانی عربستان و آمریکا، پیگیری قتل خاشقجی را دشوار کرده است

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 57296
جمال خاشقجی

رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، پیگیری ماجرای خاشقجی را بدلیل اتحاد عربستان و آمریکا در برابر ایران دشوار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، «میچ مک کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا با ادعای این که واشنگتن تلاش می‌کند بهترین راه برای واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی بیابد، اما همزمان بر این موضوع تاکید کرد که عربستان سعودی متحد مهم آمریکا برای مقابله با ایران است.

مک کانل که در میزگردی با روزنامه نگاران حضور یافته بود، اگرچه قتل خاشقجی را ظالمانه عنوان کرد، اما همزمان بر این موضوع نیز تاکید کرد که بدلیل اتحاد واشنگتن و ریاض در برابر تهران، واکنش به عربستان برای دولت آمریکا بسیار سخت است.

پیش از این برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار واکنش دولت این کشور به موضوع قتل خاشقجی و بحران انسانی در جنگ یمن شده بودند و در همین ارتباط نیز مصوبه وضع تحریم علیه عربستان سعودی را ارائه دادند، هرچند در سنا به تصویب نرسید.

به گزارش مهر، عربستان سعودی به دلیل جنایات جنگی در یمن و پس از آن افشای رسوایی قتل خاشقجی در ترکیه به شدت زیر فشار افکار عمومی جهانی قرار دارد، هرچند کاخ سفید و دولت‌های غربی همچنان به روابط خود با این کشور ادامه می‌دهند و ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بر روابط نزدیک خود با ولیعهد عربستان، متهم اصلی پرونده قتل خاشقجی تاکید دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟