تاکید اشرف غنی بر بالا بردن کیفیت طبابت

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 31422

رئیس جمهور اشرف غنی بر هماهنگی بیشتر و بالا بردن کیفیت طبابت در کشور تأکید کرد. آقای غنی هنگام افتتاح شورای عالی طبی از این‌که افراد نادار جامعه به خدمات صحی کمتر دسترسی دارند، ابراز نگرانی کرد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور می‌گوید که پزشکان باید بر اساس گواهی‌نامه‌های‌شان، پزشک خوانده شوند و تمرکز شورای عالی طبی افغانستان نیز بالای تثبیت سویه داکتران باشد.

شورای عالی طبی افغانستان امروز( سه‌شنبه) با حضور رییس جمهور غنی، شماری از اعضای کابینۀ و مقام‌های دولتی افتتاح شد و رییس جمهور کشور در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده گفت که بین شهروندن، پزشکان، بیمارستان‌ها و دولت یک رابطۀ مستحکم وجود دارد.

رییس جمهور با انتقاد از شماری پزشکان و بیمارستان  درکشور افزود که بعضی از مراکز صحی و پزشکان با مشکل‌های جدی روبرو‌اند و نمی‌توانند که تقاضا شهروندان کشور را مرفوع بسازند.

آقای غنی گفت که باید به پزشکان براساس گواهی‌نامه‌هایشان پزشک گفته شوند نه‌ این‌که هر کس خود را داکتر خطاب کند و باید تفکیک شوند و اعتبار آنان نزد مردم روشن شود.

غنی علاوه کرد که ایجاد شورای عالی طبی یک اقدام نیک است و از این شورا خواست تا تمرکز داشته باشد و تمرکزش بالای تثبیب سویه پزشکان و اخلاق پزشکی داکتران باشد و تاکید کرد که بین نهادهای مرتبط یک هماهنگی کامل بوجود آید.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان هدف از تشکیل شورای عالی طبی را نظام‌مند ساختن نظامی صحی و ارزیابی ادویه‌ها در افغانستان خواند و افزودکه وزارت صحت با شورای طبی هم‌کاری همه‌جانبه خواهد کرد

وزیر صحت عامه کمبود ۴۰ درصدی داکتران زن در شفاخانه های کشور را از چالش‎های جدی سر راه این وزارت می‎خواند.

فیروز الدین فیروز می‎گوید حتی مردم در بسیاری از ولایات مانند پکتیکا، ارزگان، نورستان و زابل از دسترسی داشتن به داکتر بی بهره اند و داکتران به علت ناامنی‎ها جرأت نمی‌کنند در این ولایات برای انجام خدمات صحی بروند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟