بی اعتمادی ارگ به نشست گروه کاری افغانستان و پاکستان

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24333

حکومت می‎گوید با توجه به تغییر دیدگاه‎های جهانی نسبت به عملکرد پاکستان امیدوار است، آن کشور این بار در امر مبارزه با تروریسم قاطعانه عمل کند.

ارگ ریاست جمهوری می‎گوید صد در صد اطمینان ندارد که پاکستان این بار نیز در تأمین صلح و ثبات در این کشور همکاری صادقانه کند، اما با آن هم به نتایج نشست “گروه کاری” دو کشور امیدوار است.

معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است، حکومت افغانستان توانسته با دیپلوماسی که پیش گرفته توجه جهان را در مورد این که پاکستان، کشور حامی تروریسم است، جلب کند.

نجیب آزاد گفت، پاکستان نیز تغییر دیدگاه‎های جهانی نسبت به عملکردش در امر مبارزه با تروریزم را درک و راهی جز همکاری با افغانستان ندارد.

او گفت با آن‌هم افغانستان تنها به تعهدات پاکستان اتکا نمی‎کند و تلاش‎هایش برای تأمین صلح در کشور از راه‎های دیگر نیز ادامه دارد.

او افزود: “افغانستان حالا بر این باور است که پاکستان بدون همکاری در امر مبارزه با تروریزم راه دیگر ندارد، از همین‌رو حکومت افغانستان امیدوار است که این بار حکومت پاکستان واقعاً اقدامات عملی و جدی در برابر مبارزه با تروریسم داشته باشد، با آن‌هم حکومت افغانستان تنها بر همچو نشست‎ها و تعهدات تکیه نمی‎کند.”

این اظهارات در حالی صورت می‎گیرد که قرار است به زودی کابل میزبان نشست “گروه کاری” افغانستان و پاکستان باشد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته که این نشست به هدف هماهنگ ساختن اقدامات در راستای مبارزه با تروریسم و از بین بردن شبکه‎های تروریستی نخست در کابل و سپس در اسلام‌آباد برگزار می‎شود.

گفته شده که روی ایجاد این گروه کاری در دیدار رئیس جمهور اشرف غنی و صدراعظم نواز شریف به روز جمعه در حاشیۀ نشست سازمان همکاری‎های شانگهای در قزاقستان توافق شده‎است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟