بچه خر با لبخند ژوکوند در مقابل اشرف غنی

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 1712

می گویند کوه به کوه نمی رسد اما آدم به آدم میرسد؛ زمانی که اشرف غنی دهان مبارکش را باز و چشمش را بسته کرد و “روری استوارت” نویسندۀ انگلیسی افغانستان شناس را بچۀ خر گفته بود فکر نمی کرد یک روزی این بچۀ خر در مقابلش مثل زخ بلوط در کنفرانس لندن بایستد و در چشمانش خیره شود و لبخند ژوکوند دم غروب پاییزی بزند و مشاور شهزاده چارلز هم شده باشد.

واقعیت این است که ما افغانها اصلا آینده نگری نداریم و حرفی که حالا میزنیم هیچوقت عواقب آینده اش را هم پیش بینی نمی کنیم و مثلا وقتی میگوییم بچۀ خر؛ خوب این بچۀ خر تا آخر که بچه نمیماند حتما برای خودش یک خری میشود و ما باید در روابط خودمان کمی تغییرات بیاوریم و به مقام شامخ خرانۀ شان احترام قائل شویم.

اینکه اشرف غنی بر اساس کدام فرضیۀ علمی گفته است که این جوان انگلیسی بچۀ خر بوده و با ادبیات خرانه اوضاع افغانستان را بررسی کرده است سوال سختی است که باید خود دانشمندان انگلیسی طی تحقیقات گسترده در مورد مغز جناب اشرف غنی به آن جواب بدهند؛ به عبارت بهتر اگر قرار باشد امور سیاسی و خاندان شاهی انگلستان را خرها و بچه خرها پیش ببرند مجبوریم ما هم خرهای خودمان را از افغانستان به لندن روان کنیم تا کمی علوم دیپلوماسی و سیاست را آموزش ببینند تا به مرحلۀ مشاوریت در امور نظم جهانی برسند. البته اشتباه نشود که انگلیسی ها هم به این باوری که اشرف غنی هستند آنها نیز هستند، اصلا اینطور نیست؛ حتی داکتر عبدالله در زمان مواجه شدن با چارلز و مشاورش استیوارت؛ به جان ملکه الیزابت اول و دوم قسم خورد که من اصلا نگفتم که جناب ایشان بچۀ خر هستند و به پیر و پیغمبر و یکصد بیست هزار پیامبر دیگر قسم خورد که این جملۀ نغز اشرف غنی قبل از رییس جمهور شدنش بوده است.

به هر صورت گفته میشود اشرف غنی ظاهرا از این جملۀ تاریخی اش سخت پشیمان شده است و بر این فرضیۀ علمی اش خط بطلان میکشد. البته ناگفته نماند این آقای استوارت که حالا برای خودش خری شده است چندین سفر تحقیقاتی و مطالعاتی به افغانستان داشته است و در مورد روابط همجنسان خود در مسایل سیاسی نگاشته های جالبی داشته است.

.1512821_1602856479937442_2709184839679930560_n

نوت: همان جوانی که پشت سر شاهزاده چارلز ایستاده و به ریش سفید اشرف غنی میخندد آقای استوارت یا همان بچۀ خر است

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟