بنیانگذار بلک واتر یک بار دیگر پیشنهاد واگذاری جنگ افغانستان به پیمانکاران خصوصی را مطرح کرد

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45076

بعد از اینکه چند روز قبل رویترز به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داد که رییس جمهور ایالات متحده می‌خواهد راهبرد این کشور برای افغانستان را مورد بازنگری قرار دهد، اکنون اریک پرنس بنیانگذار بلک واتر به دولت آمریکا پیشنهاد کرده که جنگ این کشور را به پیمانکاران امنیتی واگذار کند.

ایریک پرنس، بنیان‌گذار شرکت خصوصی امنیتی امریکایی بلک واتر یک بار دیگر پیشنهاد کرده تا پیمانکاران امنیتی که در ارتش امریکا خدمت کرده‌اند جایگزین نیروهای امریکایی در جنگ افغانستان شوند و در هر واحد نظامی حمایت کافی هوایی را انجام دهند.

به گفتۀ او، با این کار هزینۀ جنگ افغانستان ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دالر در سال نه بل تنها ۱۰ میلیارد دالر خواهد بود و برای نابودی تروریسم نیز این رویکرد اثرگذار واقع خواهد شد.

او ارتش امریکا را درجنگ افغانستان ناکام می‎داند و می‎گوید که تنها برای سال آینده میلادی ۶۰ میلیارد دالر این جنگ پنتاگون هزینه خواهد برداشت که به گفتۀ او بیشتر از کل بودجه دفاعی بریتانیا است.

او گفت: «پس از یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی، چندصد نیروی سی آی ای و عملیات‌های ویژه که توسط نیروهای هوایی و شبه نظامیان افغان پشتیبانی می‌شدند، نیروهای طالبان و القاعده را درهم شکستند. این تلاش از آن زمان به بعد به یک تلاش ملت سازی مبدل شده و به عقب رفته است.»

این در حالیست که دو روز قبل، رویترز گزارش داد، مقام‌های ارشد آمریکایی به رویترز گفته اند که رییس جمهور ایالات متحده پس از گذشت یک سال از راهکار امریکا درباره افغانستان ابراز  ناامیدی کرده و می‌خواهد آن را مورد بازنگری قرار دهد.

این مقامات امریکایی که نخواسته نامشان افشا شود اظهار داشته اند که در کاخ سفید  گفته‌های را شندید که دونالد ترامپ، در چند ماه آینده ممکن روی راهکار افغانستان بازنگری کند.

ترامپ در اواخر اگوست سال گذشته، استراتژی جدید خود را در باره جنگ افغانستان اعلام کرده گفته بود که سربازان امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

همچنان رسانه های غربی گزارش دادند که با آمدن مایک پامپئو به وزارت خارجه آمریکا و حضور جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور، این احتمال وجود دارد که ترامپ پیشنهاد اریک پرنس را بپذیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟