بعد از قطع حمایت های مالی قطر، ائتلاف مخالفان سوری ورشکست شد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3358
ائتلاف مخالفان سوری

گروه مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به “ائتلاف مخالفان سوری” بعد از قطع حمایت های مالی قطر ورشکسته شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خاورمیانه، روزنامه اینترنتی رای الیوم امروز چهارشنبه در گزارشی به بررسی وضعیت مخالفان خارج نشین نظام سوریه پرداخت و نوشت: ائتلاف مخالفان سوری که برای خود دولت موقت خود خوانده تشکیل داده و از سوی بعضی کشورهای منطقه ای و بین المللی به رسمیت شناخته شده بود، بعد از قطع حمایت های مالی قطر ورشکسته شده و به کارکنان خود اطلاع داد که یا آمادگی خود را برای کار کردن بدون دریافت حقوق ماهیانه اعلام کنند یا از ترکیب دولت موقت خارج شوند.

منابعی از داخل ائتلاف خبر دادند که احمد طعمه، رییس دولت موقت، طی سه روز گذشته از طریق مسئولان رده های پایین به کارمندان خود اطلاع داده است که باید استعفا دهند و یا به عنوان داوطلب به فعالیت خود ادامه دهند.

ائتلاف مخالفان سوری پیش از این به دلیل فساد مالی و هدر دادن اموالی که توسط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به اعضای آنها داده می شد، با انتقادهای شدیدی روبرو شده بود.

منابع مزبور گفتند: یک اطلاعیه رسمی دیگر از رئیس دولت موقت ائتلاف برای انحلال نهاد موسوم به “هیات عدالت انتقالی سوریه” به ریاست دکتر رضوان زیاده صادر شده و قرار بر این است که بخشی از مسئولیت های آن به ائتلاف محول شده و سایر مسئولان آن ظرف سه روز می توانند استعفای خود را اعلام کنند اما به هر حال، این هیات خارج از چارچوب دولت موقت قرار خواهد گرفت.

این اتفاق به همراه سایر رخدادها نشانگر افول مرحله حمایت نامحدود از ائتلاف مخالفان سوری است.

از سوی دیگر، همزمان با مهیا شدن مقدمات برای نشست آینده اتحادیه عرب در شرم الشیخ “، هیثم المالح” عضو ائتلاف مخالفان سوری در گفت و گو با شبکه العربیه مصر فاش کرد که این ائتلاف تا کنون هیچ دعوت رسمی برای حضور در این نشست دریافت نکرده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟