بعد از اظهارات ترامپ، چین و روسیه به شدت از پاکستان حمایت کردند

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35163

بعد از سخنان ضد پاکستانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در مورد کمک این کشور به پاکستان چین و روسیه حمایت دیپلوماتیک خود را از اسلام‌آباد اعلام کردند.

بعد از مطرح شدن اتهامات ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن رد این اظهارات گفت: پاکستان برای مبارزه با تروریسم فداکاری زیادی انجام داده که نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش داون، وی افزود: پاکستان بر اساس احترام متقابل با سایر کشورها برای برقراری امنیت در منطقه همچنین سایر موارد از جمله شکوفایی اقتصادی همکاری می‌کند.

ژوانگ تأکید کرد: پاکستان و چین دوستان استراتژیک هستند که همکاری در تمام زمینه‌ها را گسترش می‌دهند.

از سوی دیگر یک مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان نیز گفت: تماس روس‌ها پس از اظهارات ترامپ برای ما دلگرم کننده بود.

وی افزود مسکو از دیدگاه پاکستان حمایت و اعلام کرد در برابر اتهامات بی اساس ترامپ در کنار این کشور ایستاده است.

این مقام پاکستانی گفت:همزمان با تقلای واشنگتن برای اعمال فشار بر پاکستان، ما چین و روسیه، دو قدرت بزرگ را در کنار خودمان داریم.

ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نوشته بود: ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از ۳۳ میلیارد دالر طی ۱۵ سال گذشته به پاکستان کمک کرد و آنها چیزی جز دروغ و نیرنگ تحویل ندادند و گمان کردند که رهبران ما نادان هستند. آنها پناهگاه‌های امن به تروریست‌هایی دادند که ما در افغانستان آنها را تعقیب می‌کنیم و کمک اندکی کردند. دیگر کمکشان نمی‌کنیم.

خواجه آصف‌، وزیر خارجه پاکستان نیز در واکنش به هشدارهای تند ترامپ گفت، ارتش آمریکا از اراضی، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن برای اهداف لجستیکی در راستای منافعش در افغانستان استفاده کرده است. او به رئیس‌جمهوری آمریکا یادآوری کرد پولی که واشنگتن در اختیار اسلام‌آباد قرار می‌داد بابت “خدمات دریافتی” بوده و “صدقه در راه خدا” نبوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟