بررسی مشکلات در مورد خط آهن لاجورد بندر آقینه

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 14751

جلسه هشتم بررسی، طرح برنامه های ساختمان و تاسیسات خط آهن لاجورد در بندر آقینه با مشارکت محمدشاکر کارگر، نماینده خاص رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات در قصر گلخانه برگزار شد؛ و بررسی های لازم پیرامون آن انجام یافت.

خط لاجورد افغانستان را از طریق بندر آقینه به کشور های اروپایی و حوزه های بحیره سیاه و بالتیک وصل می کند.

در اعلامیه که از طرف دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری نشر شده است گفته شده؛ تحقق این برنامه بسیاری از مشکلات جاری در کشور را از طریق داد و ستد با کشورهای اروپایی حل نموده و موجب انکشاف و توسعه اقتصادی در افغانستان می گردد. افتتاح خط لاجورد مشکلات افغانستان را از ناحیه نبود خط آهن و بندری  بر طرف کرده و موجب تسریع امور تجارت در کشور می گردد.

پس از بحث های مفصل در باره جوانب برنامه کاری، تصمیم اتخاذ گردید تا پیشنهاد جلسه در مورد ساختمان، جاده و دیگر تاسیسات بندر آقینه با در نظر داشت فوری بودن موضوع، به رئیس جمهوری محول گردد تا پس از تصمیم رئیس جمهور در این مورد، کار ساختمانی در بندر مذکور آغاز گردد.

در ادامه این اعلامیه مطبوعاتی آمده است، افتتاح خط آهن لاجورد در بندر آقینه سبب ترقی تجارت در کشور گردیده با افتتاح آن در ماه نوامبر میلادی، طی سال اول سه میلیون تن اموال تجارتی از آن طریق وارد و صادر می گردد و در سالهای آینده این ظرفیت به ده میلیون تن در سال ارتقا می یابد.

خط لاجورد افغانستان را از طریق بندر آقینه به کشور های اروپایی و حوزه ی دریای سیاه و بالتیک وصل می کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟