بانک مرکزی: بانکنوت های فرسوده از اول سنبله تعویض نمی شود

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28778

مقامات در بانک مرکزی افغانستان می گویند که بانکنوت های فرسوده که بروی آنها خط خوردگی داشته و یا رنگ شده باشد از اول ماه سنبله دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و بانک مرکزی این نوع بانکنوت ها را تعویض نمی کند.

با این که بانک مرکزی ده روز دیگر نیز وقت داده است، اما شماری از صرافان می‌گویند که از همین اکنون بانکنوت های نامناسب را بانک‎ها نمی‎گیرند و این کار برای مردم دردسر ساز شده است.

به گزارش طلوع نیوز؛ بانک مرکزی می‎گوید که تا ده روز دیگر زمان برای تعویض کردن بانک نوت های خط خورده و یا رنگ شده تمام می‌شود و این بانک با آغازماه سنبله، این بانک نوت ها را عوض نخواهد کرد.

ایمل هاشور، سخن‌گوی بانک مرکزی می‎گوید با آن‌که یک رقم بزرگی از بانک نوت های نامناسب در این بانک گِردآوری شده اند، اما روند تعویض این بانک نوت ها بار دیگر تمدید نخواهند شد.

وی افزود: «متأسفانه زمان برای تعویض بانک نوت های نامناسب تا پایان ماه اسد، تمام می‌شود و دیگر بانک مرکزی این بانک نوت ها را تعویض نخواهد کرد.»

درهمین حال، موجودیت بانک نوت های فرسوده و نامناسب نزد مردم، مشکلاتی را در بازارها به وجود آورده است.

شماری از صرافان می‎گویند که درحال حاضر بخشی بزرگی از بانک نوت های افغانی در بازارها، کهنه و فرسوده شده اند.

بانک نوت های که در آن نشانه یی از نوشته با قلم و یا رنگ باشد، رنگ شده باشد یا با مواد چرب کننده چرب شده باشد و یا هم قصدأ سوراخ شده باشد همه مشمول بانک نوت های نامناسب به شمار می‎روند و بربنیاد تصمیم بانک مرکزی، این بانک نوت‌ها تنها تا پایان ماه اسد قابل تعویض هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟