بامیانی ها با نظافت شهرشان به استقبال بهار رفتند

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19897

تعدادی از شهروندان و عالمان دینی با همکاری شهرداری بامیان با پاک کاری شهر به استقبال بهار رفتند.

امروز (دوشنبه ۳۰ حوت) شماری از عالمان مذهبی در ولایت بامیان با همکاری نیروهای پولیس با شهرداری شهر بامیان در نظافت داخل این شهر سهم گرفتند.

امروز تعداد زیادی از شهروندان بامیانی با ابتکار و خلاقیت با راه اندازی کمپینی خیابان و دیگر نقاط شهر بامیان از وجود زباله ها و کثافات پاک کاری کردند، آنان با این کار نشان دادند، علاوه بر احترام به مردم در کمک به نظافت شهرداری سهیم می شوند.

این کمپین پاک کاری، از طرف ریاست شاروالی بامیان، پروگرام شهر سبز و پاک، با همکاری دفتر مقام ولایت، شورای مشورتی شاروالی بامیان، ریاست محیط زیست بامیان و موسسه هبیتات، و با حضور و شرکت گسترده ی مسئولان و کارمندان ادارات حکومتی، علما، خطیبان و ملا امامان مساجد، فرهنگیان، نیروهای امنیتی، بازاریان، دفاتر مراجع تقلید، جوانان و فعالین نهادهای مدنی و سایر اقشار و اصناف اجتماعی، راه اندازی شد.

این درحالی است که بعضی از ملاها نوروز را به آئین زرتشتی نسبت می‌دهند و تجلیل از نوروز را حرام تلقی می‌کنند.

این درحالی است که در ولایت بامیان و مناطق مرکزی کشور عالمان مذهبی در اول ماه حمل به مناسبت نوروز در اماکن مذهبی حضور می‌یابد و در ضمن تبریکی سال نو به مردم، آنها را به نیکوکاری و تلاش در زندگی و رستگاری تشویق می‌کنند. به این صورت نوروز برای عالمان مذهبی در ولایت بامیان و مناطق مرکزی کشور  فرصتی می‌‎شود تا آموزه‌های مذهبی و اخلاقی را با مردم شریک بسازند.

حکایت‌هایی میان پیروان مذهب شیعه وجود دارد که حضرت امام علی یکی از صحابه حضرت محمد و امام اول شیعیان،در اول حمل ( نوروز) به کرسی خلافت رسیده است.

این حکایت باعث می‌شود که نوروز در میان شیعیان استقبال شده و عالمان مذهبی نسبت به آن مخالفت نورزند.

تجلیل از نوروز در افغانستان، ایران، تاجیکستان، کشورهای فارسی زبان در آسیای میانه و سایر نقاط جهان صورت می‌گیرد.

وزارت داخله اعلام کرده است برای گرفتن امنیت در روزهای سال نو آمادگی لازم گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟