بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در جورجان به دلیل محدودیت های ایجاد شده توسط داعش و طالبان

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30601

یک عضو شورای ولایتی جوزجان می گوید که داعش و طالبان با ایجاد ایست های بازرسی در مسیرهای ورودی به ولسوالی های قوش تپه و درزاب، مانع ورود مواد خوراکی به این ولسوالی ها شده است و  در نتیجۀ این ناامنی‌ها در جوزجان، بهای مواد خوراکی دو برابر افزایش یافته است.

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان به سلام‌وطندار گفته است، داعش و طالبان در مسیر ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب ایست‌های بازرسی بنا کرده‌اند و مانع ورود کامیون‌های مواد خوراکی به این ولسوالی‌ها می‌شوند.

به گفتۀ بانو کریمی، حالا کار به جایی رسیده که شماری درِ دکان‌های خود را بسته‌اند و شماری دیگر مواد خوراکی را از راه‌های دشوارگذر، قاچاقی وارد درزاب و قوش‌تپه می‌کنند.

این عضو شورای ولایتی هشدار می‌دهد که اگر حکومت به امنیت این ولایت توجه نکند، 15 درصدی که تحت مدیریت نیروهای امنیتی قرار دارد نیز به تصرف طالبان و داعش درخواهد آمد.

بازمحمد داور، سرپرست ولسوالی درزاب افزایش بهای مواد خوراکی در این ولسوالی را تأیید می‌کند و می‌گوید، باشندگان درزاب در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند و با افزایش بهای مواد خوراکی وضعیت از پیش بدتر شده و حکومت تاکنون کمترین توجهی برای نابودی داعش و طالبان در جوزجان نکرده است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید که تلاش‌ها برای راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی در این ولایت جریان دارد و به زودی این عملیات برگزار خواهد شد.

جوزجان از جمله ولایت‌هایی‌ست که اخیراً نفوذ داعش در آن بیشتر شده است. طالبان نیز در این ولایت حضور دارند و بارها اتفاق افتاده که دو گروه به جان هم افتاده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟