بازداشت تعدادی از جوانان به دلیل روزه خواری و استایل موهایشان توسط کمیسیون مبارزه با منکرات بلخ

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 24271

كميسيون مبارزه با منكرات ولايت بلخ، شماری از جوانان را به دليل سبك موهای شان و همچنان فراهم کردن زمینه‌ی روزه خوری بازداشت كرد.

این کمیسیون می گوید، سبک موی برخی از جوانان، خلاف ارزش های اسلامی است و جوانان با این کار به کرامت انسانی شان توهین می کنند.

به گزارش تلویزیون یک؛ این کمیسیون، شماری از خوراکه فروشان را نیز به اتهام فراهم کردن زمینه روزه خوری، بازداشت کرد.

اقدام کم پیشینه کمیسیون مبارزه با منکرات ریاست ارشاد حج و اوقاف ولایت بلخ که این روزها، سر وصدای جوانان بلخی را در آورده است.

رییس این کمیسیون درحالی که از کارش پشیمان نیست می گوید جوانان با این سبک موهای شان، کرامت انسانی شان را زیرپا می کنند.

جوانان هم که هدف اصلی این اقدام ریاست حج و اوقاف قرار گرفته اند این اقدام را تعرض به شخصیت خود می دانند و گفته اند که ریاست حج و اوقاف، به جای چنین کاری، باید برضد بسترهایی که سبب پیوستن جوانان به گروه های هراس افگن می شود،مبارزه کند.

رییس حج و اوقاف بلخ هرچند این موضوع را تایید نه کرده اما گفته است که نظر به پیشینه رییس کمیسیون مبارزه با منکرات، امکان دارد دست به کوتاه کردن موی جوانان زده باشد.

گردآوری این مواد خوراکی و بازداشت فروشندگان آن به اتهام فراهم سازی زمینه روزه خواری، اقدام جنجالی دیگری این کمیسیون است.

کمیسیون مبارزه با منکرات حج و اوقاف بلخ، از سوی اداره امنیت ملی، پولیس ملی و ریاست حج و اوقاف بلخ ایجاد شده تا در جریان ماه مبارک رمضان، از منکرات به ویژه گران فروشی از سوی فروشندگان جلوگیری نماید، اما ظاهرا این کمیسیون درانجام کاری اصلی اش که جلوگیری از گران فروشی است، هیچ کاری انجام نداده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟