ایندیپندنت: داعش در حال آماده شدن برای بازگشت است

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37799

تحولات اخیر در عراق و سوریه نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش کاملا از بین نرفته و عناصر این گروه در حال افزایش حملات خود از جمله علیه شبه‌نظامیان کرد در شرق سوریه و نیروهای عراقی در اطراف کرکوک هستند.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به بیان عقاید خود درباره داعش و احتمال بازگشت آن پرداخته و می‌نویسد: “یک مقام بلندپایه کرد در سوریه اذعان کرده که در شش هفته گذشته 170 نفر از نیروهای آنها در درگیری با شبه‌نظامیان داعش کشته شده‌اند. در 19 فبروری در عراق نیز گروهی از تروریست‌های داعش کمینی را علیه یک واحد اطلاعاتی شبه‌نظامیان حشد الشعبی در منطقه حویجه واقع در غرب کرکوک انجام داده و در این حمله 29 نفر از آنها را کشتند.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند از افزایش تعداد حملات هدفمند تروریست‌های داعش در عراق و سوریه نگران هستند چراکه ممکن است به این معنی باشد که داعش دوباره شروع به بازگشت و تشدید فعالیت‌های تروریستی خود کرده است.

در قامیشلی، شهری کردنشین در شمال شرق سوریه نیز که ماه گذشته میلادی اولین حمله تروریستی داعش با موتر بمب‌گذاری شده رخ داد، نشانه‌هایی مبنی بر ظهور دوباره داعش در پایگاه‌های سابق خود دیده می‌شود.

با وجود آنکه این رشد دوباره فعالیت‌های داعش هنوز به شکلی محدود بوده اما تشخیص علت اصلی چندان سخت نیست. کسانی که سال گذشته میلادی ادعا کردند که داعش را از بین برده‌اند در واقع مشغول کندن پوست شیر در حالی که به شدت زخمی بوده، بوده‌اند و در واقع این شیر نمرده است. آنها بعد از آنکه خیلی زود به اعلام پیروزی پرداختند درگیر یکسری بحران‌های دیگر شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟