اگر در برابر استبداد و بی عدالتی سکوت کنید، هزاران تن را به جاده ها خواهم کشاند

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36117

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت به جامعه جهانی و سازمان ملل هشدار می دهد؛ در صورت که در برابر استبداد و بی عدالتی سکوت خود را نشکنانند، هزاران تن را به جاده ها خواهند کشاند.

عطا محمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی روز گذشته (چهارشنبه) در همایشی در شهر مزار شریف جامعۀ جهانی به ویژه سازمان ملل متحد را به خاموشی در برابر بی‌عدالتی‌ها، فساد و استبداد در افغانستان متهم ساخت و گفت که اگر جامعه جهانی و سازمان ملل متحد این خاموشی را نشکنانند هزاران تن را به جاده‌ها خواهد کشانید.

آقای نور در خطاب به جامعۀ جهانی گفت: «همان قسمی که با همین شعار به افغانستان آمدید، که علیه تروریسم می جنگید و عدالت تأمین می کنید و در حکومتداری همکاری می کنید، پس این جا باید شما نشان بدهید. در غیر آن من که شما را می بینم، شما همت و خشم مردم را می خواهید به یک دفعه به امتحان بگیرید. باز آن وقت پشیمان می شوید.»

او با تأکید بر ادامه گفت‌وگوها میان جمعیت اسلامی و حکومت در بارۀ آمدن تغییرات در کرسی ولایت بلخ گفت: «داعیۀ من تنها ولایت بلخ نیست عزیزان؛ ولایت بلخ بسیار گپ ساده ایست که یکی از همکاران دیگر خود را ما بگوییم والی خود ما در کارهای سیاست کلان بریم کار بکنیم. این زمینه مساعد است. در بلخ تغییراتی که کسی بخواهد به نفع خودش تغییرات بیاید، این را مگر خوابش را به گور ببرد یا در خواب ببیند.»

بیشتر از یک ماه پیش، ریاست جمهوری افغانستان از استعفای عطا محمد نور و گزینش والی جدید بلخ، خبر داد. اما آقای نور ضمن باطل خواندن استعفایش گفته است که از سمت ولایت کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟