اوضاع امنیتی در شش ماه آینده بدتر خواهد شد

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6781

نامنی‌های های اخیر سبب شد تا مجلس نمایندگان مقامات ارشد امنیتی را احضار کنند تا پاسخگوی سوالات آنان باشند.

نورالحق علومی وزیر داخله، رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی و جنرال افضل امان، رییس عملیات وزارت دفاع ملی به مجلس رفته تا به خاطر ناامنی های اخیر و حمله به پارلمان به نمایندگان مردم توضیح دهند.

6 ماه آینده وضعیت امنیتی در افغانستان بدتر می شود

رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی گفت: «بر اساس اطلاعاتی که ریاست امنیت ملی از اوضاع کشور دارد وضعیت امنیتی در شش ماه آینده بدتر از وضعیتی که درگذشته داشتیم می شود»

وی تاکید کرد: «تروریست ها برای حمله مجلس 6 حمله طراحی کرده بودند که از 6 حمله فقط یکی را نتواستیم خنثی نماییم و 5 حمله دیگر را خنثی نمودیم»

آقای نبیل یاد آورشد: نیروهای طالبان بیشتر روی شمال کشور توجه دارند و این طرح در زمستان سال گذشته از سوی آنها اتخاذ شد که جنگ باید تغییر جغرافیایی داده شود و از جنوب به شمال انتقال یابد.

رئیس امنیت ملی گفت: نمیتوانم به جزئیات حمله به مجلس نماینده گان در حضور رسانه ها بپردازم اما می توانم به یک کمیسیون ویژه تمام جزئیات حمله به پارلمان را مطرح کنم و به این سوال که چگونه حمله صورت گرفته و چگونه تجهیزات به این محل انتقال داده شد است جواب بدهم.

دشمن توانای سقوط یکی از ولایات کشور را هم ندارند.

نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان در این جلسه گفت: «ناامنی های اخیر و سقوط بعضی از شهر های شمال کشور از سوی طالبان طرح ریزی شده است اما دشمن بداند که توانای گرفتن یک ولایت را هم ندارند»

وی  افزود: ترس از کشته شدن افراد عادی و عدم تجهیز ارتش به نیروی هوایی سبب شده است مخالفان حتی تا چند روز مناطقی را در اختیار خود داشته باشند.

وزیر داخله تاکید کرد: پیش از حمله انتحاری به پارلمان از آن با خبر شده بودیم اما زمان دقیق آن را نمی دانستیم.

نور الحق علومی گفت: «شورشیان خارجی که در افغانستان می جنگند از سوی منابع بیرونی حمایت و تجهیز می شوند»

جنرال افضل امان، رئیس عملیات وزارت دفاع، نیز 4 ماه اخیر را خونین ترین ماه ها در افغانستان خواند و گفت: مخالفان در این مدت تقریبا در تمام نقاط کشور دست به عملیات زده اند.

وی افزود: دشمنان با این عملیات ها قصد داشتند شهر هایی را که در دور دست قرار دارند و از لحاظ مالی به نفعشان است را در اختیار بگیرند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟