انتقاد سناتور مک کین از ترامپ به دلیل ارائه نکردن جزئیات استراتژی اش برای افغانستان

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 32056

جان مک کین سناتور ارشد جمهوری خواه و رئیس کمیته امور نظامی مجلس سنای آمریکا با انتقاد از ترامپ به دلیل ارائه نکردن جزئیات استراتژی امریکا برای افغانستان می گوید که افزایش سربازان آمریکایی چگونه می تواند بن بست جنگ در افغانستان را تغییر دهد در حالیکه پیش از این چنین چیزی با وجود ده ها هزار نظامی با موفقیت روبرو نبوده است.

جان مک کین می گوید؛ تا زمانیکه رئیس جمهور ترامپ جزییات استراتژی جدید جنگ را در افغانستان با آن کمیته شریک نسازد، وی مانع تقرر نامزدهای دونالد ترامپ در پست های کلیدی دفاعی خواهد شد.

سناتور جان مک کین گفت که کمیتۀ تحت ریاست وی به منظور آموزش و تجهیز درست نیرو های نظامی امریکایی، به جزییات استراتژی نیاز دارد که اگر “به معلوماتی مورد نیاز دسترسی حاصل نکنیم، نمی توانیم آن کار را انجام دهیم.”

اعزام ۳۵۰۰ سرباز اضافی به افغانستان، بخشی از استراتژی دونالد ترامپ در جنگ افغانستان است که در کنار ۱۱ هزار سرباز از قبل موجود در آن کشور انجام وظیفه خواهند کرد.

اما مک کین می گوید، آنچه برای ما واضح نیست اینست که چگونه افزایش متوسط نیرو های نظامی امریکایی می تواند بن بست موجود در افغانستان را تغیر دهد؛ در حالیکه، به گفتۀ آقای مک کین، این هدف با افزایش ده ها هزار سرباز امریکایی در افغانستان به دست نیامد.

در استراتژی جدید ایالات متحده در قبال افغانستان حضور قوای نظامی این کشور در افغانستان جدول زمانی مشخص ندارد، بلکه به گفتۀ رئیس جمهور امریکا، حضور نظامیان کشورش در افغانستان بر اساس وضعیت در میدان جنگ خواهد بود. آقای مک کین تاکید می ورزد که او خواهان دانستن آن وضعیت می باشد.

این سناتور امریکایی همچنان می خواهد بداند که چه زمانی رئیس جمهور ترامپ هدف خود را به منظور حل و فصل سیاسی در افغانستان که عناصر طالبان را شامل می باشد، تکمیل می کند.

دونالد ترامپ در ماه اگوست، با اعلام استراتژی جنگ افغانستان گفت که سربازان امریکایی با حمله بر دشمنان، برای پیروزی خواهند جنگید؛ القاعده را از بین برده و جلوی حملات تروریستان را علیه امریکایی ها خواهد گرفت.

در همین حال سی ان ان گزارش داده است که رئیس جمهور آمریکا سناتور جان مک کین سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور را به دلیل اظهاراتش تهدید به تلافی کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، خطاب به رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور اعلام کرد: مواظب باش یک روزی جوابت را خواهم داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟