انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان نسبت به اظهارات ترامپ

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35085

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان نسبت به اتهامات دونالد ترامپ علیه اسلام آباد واکنش خشمگینانه ای نشان داده است. او گفته است پولی که آمریکا در اختیار اسلام آباد قرار داده است برای خدمات دریافتی بوده است نه صدقه در راه خدا.

خواجه آصف این اظهارات را عقده گشایی امریکا در نتیجه شکست در افغانستان توصیف کرده و گفته که امریکا برای تأمین منافع خود از خاک و مسیر پاکستان استفاده تدارکاتی کرده است.

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به انتقادات تند رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ارتش آمریکا از اراضی، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن این کشور برای اهداف لجستیکی و در راستای منافعش در افغانستان استفاده کرده بود.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از ۳۳ میلیارد دالر طی ۱۵ سال گذشته به پاکستان کمک کرد و آنها چیزی جز دروغ و نیرنگ تحویل ندادند و گمان کردند که رهبران ما نادان هستند. آنها پناهگاه‌های امن به تروریست‌هایی دادند که ما در افغانستان آنها را تعقیب می‌کنیم و کمک اندکی کردند. دیگر کمکشان نمی‌کنیم.

به دنبال این توئیت‌ها گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه واشنگتن به صورت جدی قصد دارد ارائه ۲۵۵ میلیون دالر کمک را تا زمانی که اسلام‌آباد اقدامات واقعی علیه گروه‌های تروریستی انجام دهد، متوقف کند.

خواجه آصف‌، وزیر خارجه پاکستان در واکنش به هشدارهای تند ترامپ گفت، ارتش آمریکا از اراضی، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن برای اهداف لجستیکی در راستای منافعش در افغانستان استفاده کرده است.

او به رئیس‌جمهوری آمریکا یادآوری کرد پولی که واشنگتن در اختیار اسلام‌آباد قرار می‌داد بابت “خدمات دریافتی” بوده و “صدقه در راه خدا” نبوده است.

این وزیر افزود: او (ترامپ) به جای اینکه ما را مسئول شکستش در افغانستان بداند، باید مسئولانی را که به شکست آمریکا در افغانستان اذعان کردند، بازخواست کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟