انتقاد تند «عبدالله» به اظهارات اخیر محب

  • انتشار: ۲۷ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 54785

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، اظهارات مشاور شورای امنیت ملی درباره خلیلزاد در امور صلح افغانستان را به معنی برهم زدن روابط افغانستان با جامعه جهانی و خلاف منافع ملی دانست.

رییس اجرایی که بعد از ظهر روز گذشته (26 حوت)  در نشستی در کابل صحبت می‌کرد، ضمن سپاس‌گزاری از قربانی‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با مردم و دولت افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی، افزود که استحکام هرچه بیشتر روابط افغانستان با جامعه جهانی در اولویت ما قرار دارد.
وی خاطرنشان ساخت که سیاست خارجی بحث شخصی، احساساتی و آماتور نیست. سیاست خارجی افغانستان در جیب شخصی کسی هم نیست که با آن سفر کند و برگردد. سیاست خارجی، از عمق منافع ملی کشور سرچشمه می‌گیرد.
رییس اجرایی بیان داشت که امروز در شرایطی قرار نداریم که روابط خود را با جامعه جهانی برهم زنیم. وطن دوستی تعقیب منافع کشور است؛ نه این‌که احساسات خود را بیرون دهیم و از تأثیر اظهارنظرهای خود بر سرنوشت مردم هم مسوولیت نگیریم.
وی افزود که در داخل حکومت وحدت ملی درباره سیاست خارجی کشور، بحث اساسی خواهیم داشت و امیدواریم نتیجه بحث‌ها نقطه پایانی درباره این اظهارنظرها باشد.
رییس اجرایی گفت که در شرایط کنونی، بیشترین ضرورت به وحدت در داخل و هماهنگی و همکاری متقابل با جامعه جهانی داریم. وی تأکید کرد که روابط ما با جامعه جهانی تعریف شده است و ادامه پیدا می‌کند.
وی گفت که روابط افغانستان و ایالات متحده امریکا عمیق و بر پایه اعتماد استوار است و در بحث مذاکره با طالبان نباید طوری برداشت شود که توطئه‌ای در جریان است.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور در سخنانی در واشنگتن به شدت از عملکرد زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در روند صلح افغانستان انتقاد کرد و گفت که خلیل‌زاد در پی تصاحب قدرت در افغانستان است.
در پی این اظهارات، وزارت خارجه امریکا، آقای محب را به مقر این وزارت خواست.



نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟