امنیت ملی در واکنش به اظهارات گیلانی: تمام رهبران گروه های تروریستی در خاک پاکستان است

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 35337

بعد از اظهارات سید حامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی در مورد حضور رهبران طالبان در خاک افغانستان، امنیت ملی افغانستان می گوید که تمامی رهبران گروه‌های تروریستی در پاکستان حضور دارند.

اداره امنیت ملی اظهارات اخیر سیدحامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی مبنی‌بر این که رهبران گروه‌‌های تروریستی در داخل افغانستان حضور دارند را رد کرده می‌گوید که تمامی این رهبران در آن طرف خط دیورند حضور دارند.

به تاز‌گی، سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی اسلامی در نشستی در کابل گفته بود که درحال حاضر، بیشترین رهبران گروه طالبان در افغانستان حضور دارند، نه در سایر کشورها او هم‌چنان علاوه کرده بود که در آیندۀ نزدیک، هیئتی را برای گفت‌وگو با طالبان خواهد فرستاد.

اما اداره امنیت ملی این اظهارات را غیرمسوولانه و ناشی از عدم اطلاعات دقیق آقای گیلانی خوانده می‌گوید که حضور رهبران گروه‌های تروریستی در آن طرف خط دیورند به تمام جهانیان و شهروندان افغانستان ثابت شده است.

این اداره می‌گوید: «اطلاعات موثق ریاست عمومی امنیت ملی بیانگر آن است که رهبران طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در آن طرف خط دیورند و در شهر‌های بزرگ پاکستان حضور دارند، و از همان مراکزشان علیه دولت و مردم افغانستان عملیات‌های تروریستی خود را سازمان دهی و هماهنگی می‌نمایند.»

اداره امنیت ملی از سیاسیون خواسته تا از اظهارات غیرمسوولانه و برخلاف منافع ملی خودداری کرده و به نفع تروریستان تبلیغ نکنند.

در همین حال و در واکنش به اظهارات آقای گیلانی، داکتر عبدالله رییس اجرایی، سخنان وی‌را خلاف منافع کشور گفته و افزود که آیا سران طالبان در افغانستان اند در خارج، این خیلی واضح است و نیاز به بحث و مذاکره ندارد و دنیا نیز به این حقیقیت دست یافته که پناه‌‌گاه‌های طالبان در کجا هستند.

داکتر عبدالله گفت که پایگاه تقویتی رهبران گروه طالبان و پایگاه‌های اعضای آن در کشور همسایۀ ما؛ یعنی پاکستان اند و افزود که ما خواهان روابط نیک و حسن نیت با کشورهای‌ همسایۀ ما هستیم که چنین حسن نیت از سوی کشور همسایۀ ما صورت نگرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟