امنیت ملی: انفجار خونین کابل توسط شبکه حقانی و با همکاری سازمان آی اس آی طرح ریزی شده بود

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23592
انفجار

امنیت ملی افغانستان می گوید حمله خونین روز گذشته (چهارشنبه) در منطقه دیپلومات نشین کابل، توسط شبکه حقانی در پاکستان طرح ریزی شده بود.

امنیت ملی با انتشار بیانیه ای، گفته است که بر اساس گزارش های موثق اطلاعاتی، حمله موتر بمب گذاری شده در کابل توسط شبکه حقانی با راهنمائی و همکاری مستقیم سازمان اطلاعات پاکستان طرح ریزی شده است.

در این بیانیه افزوده شده است که تحقیقات و بررسی برای شناسائی و بازداشت عاملان این انفجار جریان دارد.

در ادامه این بیانیه گفته شده “براساس اطلاعات مؤثق استخباراتی و یافته های ابتدایی از حادثه، پلان حمله مذکور توسط شبکه حقانی با رهنمایی و همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان (I S I) طرح ریزی گردیده است.”

امنیت ملی در بیانیه اش نگاشته است؛ تحقیقات و بررسی های همه جانبه در مورد پلان های شوم دشمن جریان دارد و عاملین این کشتار مردم عام و بی گناه افغانستان به حمایت و همکاری مردم شریف ما و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی، به جزای اعمال شان رسانیده خواهند شد.

منابع خبری پیش از موضع گیری امنیت ملی افغانستان به نقل از شبکه «الجزیره» گزارش داده بودند که گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

گروه طالبان روز گذشته به دنبال حمله خونین کابل اعلام کرد که این حمله کار افراد این گروه نبوده و آن را محکوم کرد.

بر اساس گزارش های بدست آمده از انفجار مرگبار روز گذشته (چهارشنبه) کابل که در منطقه دیپلوماتیک وزیر اکبرخان رخ داد، بیش از 90 تن کشته و 360 زخمی در این حادثه به ثبت رسیده است.

انفجار شدیدی صبح روز گذشته در منطقه‌ای از شهر روی داده که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است و دود غلیظی بر آسمان محل انفجار دیده شد.

انفجار در منطقه‌ای روی داده که سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان، جاپان، چین، ترکیه، هند، ایران، انگلیس، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه، امنیت ملی، تلویزیون یک، شرکت مخابراتی روشن وچندین موسسه مهم دولتی و غیر دولتی در آن واقع شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟