افرادی که پیشینه عضویت در حزب اسلامی را داشتند، پرچم داعش را در تخار برافرشتند

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32805

فرمانده پلیس درقد ولایت تخار گفته است که کسانی که قبلا عضویت حزب اسلامی را داشته اند روز گذشته پرچم داعش را در این منطقه برافراشته اند. روز گذشته در روستای نورخیل ولسوالی درقد، پرچم داعش توسط عده ای از افراد این گروه برفراشته شد.

باشندگان ولسوالی درقد ولایت تخار به سلام وطندار گفته اند که صبح روز گذشته پرچم داعش در روستای نورخیلِ این ولسوالی برافراشته شده است. به گفتۀ آنان، نیروهای امنیتی مسیرهای منتهی به این روستا را مسدود کرده‌اند.

محمدعمر، فرمانده پلیس ولسوالی درقد اعلام حضور داعش و برافراشتن پرچم را تأیید می‌کند و می‌گوید، این پرچم بلند شده است. به گفتۀ او، شمار افراد داعش در درقد و ینگی‌قلعۀ تخار به 40 تن می‌رسد و به زودی نیروهای امنیتی عملیاتی را برای نابودی این گروه به راه می‌اندازند.

فرمانده پلیس درقد می‌گوید، افرادی که پرچم را برافراشته‌اند و عضو داعش شده‌اند، پیشینۀ عضویت حزب اسلامی را دارند.

یک منبع معتبر از امنیت ملی نیز که نخواست نامش فاش شود، برافراشتن پرچم سیاه در درقد را تأیید می‌کند، اما می‌گوید تا کنون دقیقاً معلوم نیست که داعش در این منطقه نفوذ کرده است یا نه.

با این حال یک منبع در پلیس تخار می‌گوید که یک هفته پیش شماری از جنگجویان داعش به ولسوالی درقد آمده بودند و احتمالاً این رفت‌وآمد برای آغاز فعالیت‌های این گروه در درقد بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟