اعضای ارشد وزارت شهرسازی متهم به فساد میلیونی هستند

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 5833
خبرگزاری اطلس

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان قرار بوده برخی از مقام‌های ارشد در وزارت شهرسازی را برکنار نماید اما بنا به دلایلی به تاخیر مانده‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، یک منبع در وزارت شهر سازی می‌گوید که شش‌تن از مقام‌های ارشد در وزارت امور شهرسازی به فساد ملیونی متهم شده‌اند.

این منبع که نخواست نامی از وی برده شود به خبرگزاری خامه گفت که قرار بود این افراد پس از چاشت روز پنج‌شنبه(۷ جوزا) پس از دیداری که در کاخ ریاست جمهوری با رییس جمهور داشتند، توسط وی برکنار شوند.

اما اکنون برکناری آنان بنا به دلایلی به بعد مانده ویا شاید بیش‌تر در این مورد غور صورت گیرد.

منبع گفت که این افراد متهم به ملیون‌ها دالر فساد در پروژه‌های انکشاف شهری و خانه‌سازی شده‌اند.

به گفتۀ وی، افرادی که به فساد متهم شده‌اند احمدشاه همت رییس توسعۀ شهری، گل رحمان زیارمل رییس برنامه و پالیسی، محمد امین‌الله قانع رییس انسجام اپارتمان‌ها، محمد امین‌الله امین رییس دارایی و مسکن، احمد نواز بخت‌یار، رییس تصدی خانه‌سازی و سید امان سادات مسؤول مالی انسجام اپارتمان‌ها می‌باشند.

این در حالی‌ست که فساد یکی از مشکلات عمدۀ کنونی افغانستان به حساب می‌آید و در یک دهۀ اخیر در رده‌های بلند و پست ادارات دولتی وجود داشته‌است و حتا برخی‌ها آن را تهدید خطرناک‌تر از طالبان عنوان می‌کنند.

از سویی، رییس جمهور غنی در نخستین روز کاری‌اش با بازگشایی پروندۀ کابل‌بانک، که یکی از قضیه‌های بزرگ فساد در افغانستان است مبارزه با فساد را در اولویت کاری‌اش قرار داد و می‌گوید که در این تصمیمش با پرجاست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟