اطلاعات تکمیلی در خصوص شهدای افغانستانی حادثه مکه

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 9633

خبرگزاری اطلس ـ «داعی الحق عابد»، معین اداری و سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت: متاسفانه در حادثه روز جمعه مکه مکرمه عده ای از حاجیان به شهادت رسیدند. ۸ نفر از این شهیدان از اتباع افغانستان هستند و ۳۲ نفر دیگر از آنها زخمی شدند. علاوه بر اینها پنج نفر دیگر از اتباع افغانستان نیز مفقود هستند.

وی با آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه گفت: تاکنون ۱۸ نفر از مجروحین افغانستانی از بیمارستان مرخص شده اند و حال سه نفر دیگر وخیم گزارش شده است. سرپرست وزارت حج و اوقاف در خصوص خدماتی که این کشور به زائران آسیب دیده در دست انجام دارد اظهار داشت: آنهایی که در این حادثه شهید شدند در مکه مکرمه دفن می شوند و مجروحین تحت مداوا هستند. یک تیم پزشکی هم در آنجا حضور دارد.

بر این اساس حدود ۶۰ نفر از پزشک های کشورمان در عربستان حضور پیدا کرده اند. آنهایی که جراحتشان عمیق است در بیمارستان های عربستان و کسانی که جراحتشان خفیف تر است در کلینیکی که افغانستان در مکه مکرمه ایجاد کرده تحت مداوا هستند.

وی عنوان کرد: شهدا از کشورهای مختلف بودند و باید ابتدا شناسایی و تثبیت هویت شوند. مراسم تدفین شهدای افغانستان هم تحت نظارت هیات ما انجام خواهد شد. خانواده های شهدا نیز در جریان قرار گرفته اند.

معین اداری وزارت حج و اوقاف در بیان اطلاعات تکمیلی از شهدای افغانستانی حادثه روز جمعه مکه مکرمه گفت: دو نفر از شهدا از ولایت کابل، سه نفر از ولایت پکتیا، دو نفر از ولایت پروان و یک نفر هم از میدان وردک هستند. در میان شهدا و مجروحین ما فقط یک خانم مجروح داریم و بقیه همه مرد هستند.

وی افزود: امسال ۲۴ هزار حاجی از افغانستان عازم مکه مکرمه شده اند. غیر از این حادثه سقوط جرثقیل که حادثه ای غیر مترقبه و عمومی بود، حاجیان ما از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟