اشرف غنی: نیروهای امنیتی افغانستان باعت ثبات در کشور در حال جنگ شده است

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37629

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسمی در کابل ضمن تمجید نیروهای امنیتی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، باعث ثبات در کشور در حال جنگ شده است.

اشرف غنی رئیس جمهور که در مراسم گرامیداشت از “نهم حوت” در وزارت دفاع افغانستان صحبت می‌کرد، گفت: نیروهای امنیتی افغانستان باعث ثبات افغانستان شده و افزود که آنان کار ناممکن را ممکن ساخته و باعث ثبات کشور در حال جنگ شده‌اند.

اشرف غنی، رئیس جمهور می گوید نیروهای امنیتی افغانستان در میدان جنگ نباخته اند و خطاب به قوای مسلح گفت “شهامت شما زمینۀ این را فراهم کرد که حکومت وحدت ملی با اعتبار نفس مطلق و اعتماد بر قوای امنیتی و دفاعی بتواند که پلان آیندۀ صلح را از موقف قدرت، نه از ضعف و تضرع، پیشکش کند”.

رئیس جمهور غنی، هر تدبیر سیاسی در میز مذاکره را بدون قربانی نظامیان افغان بی‌فایده عنوان کرد و افزود که افغانستان میدان جنگ و سیاست را خواهد برد.

رییس جمهور غنی در این نشست گفت که نیروهای امنیتی افغانستان باعث ثبات افغانستان شده و افزود که آنان کار ناممکن را ممکن ساخته و باعث ثبات کشور در حال جنگ شده‌اند.

آقای غنی تأکید کرد که حکومت وحدت ملی همواره تلاش کرده است که از نیروهای امنیتی به شکل درست و کامل حمایت کند.

رییس‌جمهور دست‌آوردهای نیروهای امنیتی را در پنج بخش توضیح داده و گفت که یکی از دست‌آوردهای مهم نیروهای امنیتی بقای افغانستان است.

وی افزود:« سه و نیم سال پیش بقای افغانستان مورد سوال قرار داشت اما شما امروز بقای افغانستان را تأمین کردید؛ امروز بقای افغانستان در شک نیست و این نتیجه‌ی قربانی‌های نیروهای امنیتی است.»

آقای غنی بیان کرد  افغانستان در نتیجۀ جان‌بازی‌های نیروهای امنیتی، بقای خود را در حالی حفظ کرده که سه سال قبل دنیا به این باور بود که این کشور نابود خواهد شد و ما با تلاش‌های سربازان دلیر کشور در میدان‌های جنگ و سیاست برندۀ خواهیم شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟