اشرف غنی: بعضی از دوستان گزارش های استخباراتی امنیت ملی را جدی نگرفتند

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37971

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید بعضی مقام‌ها گزارش‌های استخباراتی ریاست امنیت ملی این کشور را جدی نمی‌گیرند.

محمد اشرف غنی امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه فرماندهی عمومی مشترک نیروهای ویژه و نیروهای واکنش امنیت ملی گفت: “امنیت ملی بار بار وظیفه ملی خود را اجرا کرده اما بعضی دفعات دوستان به اندازه‌ای مصروف بودند که اهمیت کشف را درک نکردند.”

وی گفت “جنگ افغانستان اصول و قانون را نمی‌شناسد، اما نیروهای امنیتی افغان باید برخورد قانونی با مخالفان مسلح دولت افغانستان داشته باشند.”

رئیس جمهور تاکید کرد شکنجه جایگاهی در بین نیروهای امنیتی این کشور ندارد و نیروهای امنیت ملی نیز نباید به شکنجه مخالفانشان متهم شوند.

وی افزود: رهبری نیروهای امنیتی افغان بر اساس تعهدات ملی به کار گماشته شدند و امنیت ملی به سیاست‌های بزرگ این کشور متعهد است.

رئیس جمهور گفت که امروز قوای امنیتی و دفاعی ما تعهد دارند تا فصل ناتمام افغانستان را به اتمام برسانند. وی خطا به نیروهای امنیتی گفت؛ قطعات خاص ما ثابت ساختند، شیرانی هستند که از شنیدن نام شان لرزه بر اندام دشمن می افتد، نه از آن جهت که مسلح و مجهزتر هستید بلکه از این جهت که شما ایمان قوی دارید.

آقای غنی تاکید کرد که اکنون شیوه جنگ تغییر کرده و فعالیت بخش کشفی حیاتی است. به گفته او، این بخش ریاست امنیت ملی باید بیشتر از پیش تقویت شود “اما لازم است که مقام‌ها نیز گزارش‌های آنها را جدی بگیرند و بر اساس آن اقدام کنند”.

او گفت که فعالیت‌های نیروهای امنیتی با وجود داشتن “منابع کم اما دستاوردهای زیاد داشته”، با آنهم برای بهتر شدن امور او فرمان ایجاد قطعات جدید و خاص را داده است.

اشرف غنی اظهار داشت: جنگی که بر ما تحمیل شده به یک جنگ وحشیانه تغییر کرده است که هیچ اصولی را نمی‌شناسد بنابراین نیروهای امنیت ملی در کشف و خنثی سازی حملات مخالفان مسلح دولت زیرکانه عمل کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟