اسرائیل: حزب الله لبنان یک خطر اساسی برای ماست

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 12476

مسؤولان ارشد رژیم صهیونیستی هراس و نگرانی خود را ضربه سنگین نظامی حزب الله لبنان به این رژیم با استفاده از یکصد هزار موشک ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم “زهیر اندراوس” به بررسی اظهارات اخیر مسؤولان رژیم صهیونیستی درباره قدرت حزب الله و روند تحولات آینده در صورت بروز جنگی احتمالی پرداخت و نوشت: “اظهارات مقامات اسرائیل درباره حزب الله در برهه اخیر رو به افزایش است.”

منابع بلندپایه رژیم اسرائیل در تل آویو به روزنامه یدیعوت آحارنوت گفتند: حزب الله به یک خطر اساسی برای مرز شمالی (فلسطین اشغالی) و سراسر آن تبدیل شده است و ارتش اسرائیل خود را برای وضعیت مناسب در برابر آن آماده می کند.

به گفته این منابع، فرض نخست این است که حزب الله با توجه به حضورش در سوریه و میادین دیگر درحال حاضر نفعی در آغاز جنگ سوم لبنان نمی بیند.

این منابع افزودند: حزب الله تجربه عملیاتی بزرگی در همه زمینه ها کسب می کند، اما در این حین، در آرایش خود در مقابله با ارتش اسرائیل تغییری ایجاد نکرده است.

به گفته این منابع، خطر حزب الله به دلیل قدرت آن در وارد کردن ضربه سنگین نظامی به اسرائیل با یکصد هزار موشک یعنی میانگین 1.200 موشک در روز است، که از سکوهای پرتاب موشک پنهان شده در دهها روستای جنوب لبنان شلیک خواهند شد.

به گفته این منابع، دومین گام که سید حس نصرالله از آن سخن گفت همان اشغال منطقه الجلیل است. منظور وی اجرای عملیات یگان های نظامی برای نفوذ به عمق خاک (فلسطین اشغالی) نبود بلکه کنترل بر روستاهای نزدیک حصار مرزی جنوب لبنان است که تعداد بسیاری از این روستاها در طول مرز شمالی (فلسطین اشغالی) با لبنان وجود دارد.

برپایه این گزارش، کسانی که این منطقه را می شناسند، می دانند که حزب الله نیازی به تونل برای نفوذ به این روستاها ندارد. تا پیش از اقدامات جدید فرماندهی منطقه شمال رژیم اسرائیل، حزب الله می توانست به سادگی این کار را انجام دهد.

این منابع افزودند: ارتش اسرائیل برای ایجاد راهبرد آمادگی دارد. این راهبرد عملیاتی حاوی سه بُعد “وارد کردن یک ضربه نظامی دقیق و گسترده و ناهمگون، ایجاد مانعی دفاعی در طول خط تماس (بین فلسطین اشغالی و لبنان) و مانور سریع یگان ها در جنوب لبنان” است.

این منابع در تل آویو گفتند: اگر درگیری روی دهد، احتمالا منطقه شمال (فلسطین اشغالی) روزانه با صدها موشک هدف قرار خواهد گرفت لذا طرحی اضافی برای تخلیه این روستاهای (واقع در منطقه مرزی فلسطین اشغالی با لبنان) در زمان جنگ تدوین شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟