استفاده طالبان از سلاح های مدرن روسی در ولایت فراه

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33257

مقامات در ولایت فراه می گویند؛ طالبان در این ولایت از سلاح مدرن روسی در جنگ علیه نیروهای امنیتی استفاده می کنند. این مقامات گفته اند نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دوربین های شب بین روسی را در میدان های نبرد بعد از فرار طالبان یافت کرده اند.

در ادامۀ نگرانی‌ها مبنی بر استفاده سلاح‌های مدرن از سوی مخالفین مسلح، اکنون مقام‌های محلی فراه ادعا دارند که طالبان مسلح در میدان‌های جنگ از دوربین‌های شب‌بین که نشان روسیه در آن‌ها حک شده، کار می‌گیرند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه به رادیو آزادی گفته است که طالبان مسلح از این دوربین‌ها در اکثر حملات‌شان استفاده می‌کنند و این دوربین‌ها در میدان‌های جنگ باقی مانده‌اند.

وی گفت “طالبان مسلح از دوربین‌های شب‌بین که ساخت روسیه است، استفاده می‌کنند، نظامیان افغان در جریان عملیات این دوربین‌ها را به دست آورده‌اند و طالبان در اکثر حملات‌شان بر پاسگاه‌های امنیتی از همین دوربین‌ها کار می‌گیرند.”

اکنون هم مسئولان این وزارت می‌پذیرند که طالبان مسلح از دوربین‌های شب‌بین استفاده می‌کنند، اما در مورد این‌که دوربین‌ها مربوط به کدام کشور است، ابراز بی‌خبری می‌کنند.

مسکو همواره کمک نظامی با طالبان مسلح را رد کرده‌است، اما رئیس جمهور غنی اخیراً در یک نشست مردمی در پکتیا گفته بود که طالبان از کسانی سلاح دریافت می‌کنند که میلیون‌ها افغان را کشته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟