ارگ: راهبرد ترامپ برای شکست تروریسم و تامین امنیت در افغانستان تدوین شده است

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34581

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور راهبرد امنیت ملی خود را اعلام کرد، ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای گفته است که این راهبرد برای شکست تروریسم و تامین امنیت در افغانستان تدوین شده است.

ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای گفته است که راهبرد جدید امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، در مطابقت با اهداف مشترک دو کشور در راستای مبارزه با تروریسم است.

در اعلامیۀ ارگ آمده است که راهبرد امنیت ملی آمریکا بر اساس تلاش‌های مشترک برای شکست تروریسم و تأمین ثبات در افغانستان تدوین شده است.

حکومت افغانستان تأکید کرده است، مشارکت دو کشور که انعکاس‌دهندۀ تعهد مجدد امریکا است، شرایطی را برای ختم جنگ و سرانجام تأمین صلح در افغانستان فراهم خواهد ساخت.

اعلامیه افزوده است “ما از راهبرد که هدف آن تقویت صلح و ثبات در منطقه به ویژه توسط مجراهای دیپلماتیک می‌باشد، استقبال می‌کنیم”.

ارگ گفته است که حکومت وحدت ملی، به اصول احترام متقابل و همکاری بین کشورهای منطقه متعهد می‌باشد و طوری که برای ایجاد منطقه صلح‌آمیز و افزایش روابط مشترک اقتصادی و انکشافی برای شهروندانش کار کرده است و آن را ادامه می‌دهد.

ئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با اعلام راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، مدعی شد ما به دنبال اول شدن آمریکا هستیم و به صلح از طریق قدرت اعتقاد داریم.

ترامپ با بیان این که تدوین راهبرد امنیت ملی توسط دولت وی یک سال طول کشیده است، گفته بود: دوست داشته باشیم یا نه، ما در رقابت اقتصادی هستیم و با دشمنانی روبرو هستیم که ما و متحدانمان را تهدید می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از اقدامات دولت اوباما انتقاد کرد و گفت: سیاستمداران ما مرزهای کشور را باز گذاشتند تا میلیون ها نفر وارد شوند و امنیت و اقتصاد ما را به خطر انداختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟