احمد زبیر مسعود هم مانند پدرش از وظیفه برکنار شد

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23442

بعد از برکناری احمد ضیا مسعود نماینده سابق رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، اکنون شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، احمد زبیر مسعود، پسر احمد ضیا مسعود و مشاور این شورا از وظیفه اش برکنار شده است.

در خبرنامۀ که امروز از سوی دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی در کابل پخش شد، آمده‌است که، مسعود، از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ به حیث مشاور در دفتر شورای امنیت ملی ایفای وظیفه می‌کرد؛ اما او، از شش ماه به اینسو هیچ‌گونه مسوولیت و وظیفه در این شورا ندارد.

شورای امنیت ملی، پس از آن این موضوع را اعلام کرد که تلویزیون الجزیره به تاریخ ششم ماه جاری خورشیدی در یک گزارش خود از زبیر مسعود به حیث مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نام گرفته بود.

این در حالیست که، پیش از این، رییس‌جمهور اشرف غنی، احمد ضیا مسعود، پدر احمد زبیر مسعود را نیز از سمت مشاوریت فوق العاده ریاست‌جمهوری در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب برکنار کرده بود.

هر چند ارگ دلیل این اقدام‌اش را ناتوانی مسعود در بخش ایجاد اصلاحات عنوان کرد؛ اما احمد ضیا مسعود گفته بود که، رییس‌جمهور اشرف غنی، صلاحیت برکناری او را ندارد؛ زیرا حکومت وحدت ملی فاقد مشروعیت می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟