احتمال اعزام نظامیان بیشتری از استرالیا به افغانستان

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29618

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت در صورت درخواست آمریکا برای افزایش تعهد کشورش، ممکن است کانبرا نیروی بیشتری به افغانستان اعزام کند.

شمار نیروهای استرالیایی در افغانستان به تازگی از 270 نفر به 300 نیرو افزایش یافت، اما در بین نیروهای ائتلاف برای افزایش نیروی انسانی تمایلی وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه استراتژی جنگی جدید را در مورد افغانستان معرفی کرد که برخلاف وعده های پیش از انتخابات بود و ترامپ طرح اعزام چهار هزار نیروی آمریکایی دیگر برای پیوستن به هشت هزار و 400 نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان را امضا کرده است.

وی همچنین روشن کرد که آمریکا از متحدان خود خواسته است تعداد نیروهایی را که به جنگ کمک می کنند، افزایش دهند.

نخست وزیر استرالیا به عنوان متحد کاخ سفید روز چهارشنبه، گفت که دولت ترامپ هنوز از استرالیا درخواستی برای افزایش نیرو و یا افزایش منابع نداشته است، اما او وعده داد که با آمریکا در مورد این مساله مشورت کند.

براساس گزارش شبکه ‘ای.بی.سی’، مالکوم ترنبول گفت: نتیجه این مشاوره ها می تواند منجر به ایجاد منابع اضافی در افغانستان شود، اما من نمی خواهم به آن فکر کنم.

نخست وزیر استرالیا همچنین گفت که ترامپ اعلام کرده است آمریکا اجازه نخواهد داد گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش به یک سنگر هم در افغانستان دست یابند.

وی گفت: آنچه رئیس جمهوری آمریکا انجام می دهد، نشان از قاطعیت دارد تا اطمینان حاصل شود تروریست ها در افغانستان قادر به گردهم آمدن نیستند تا بار دیگر ما را از آنجا تهدید کنند.

نیروهای بین‌ المللی بعد از سال 2001 میلادی وارد افغانستان شدند و در این مدت حدود سه هزار و 400 نظامی آنان در این کشور کشته شده اند.

به نوشته تارنمای شبکه ‘ای.بی.سی’، ترامپ به طور دقیق نمی داند چگونه می تواند تلاش نظامی آمریکا را در افغانستان افزایش دهد، اما مقامات گفتند او قصد دارد حدود چهار هزار نیروی آمریکایی دیگر به این کشور اعزام کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟