ائتلاف نجات افغانستان در نامه به ناتو، اشرف غنی را به قوم گرایی متهم کردند

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 44888

ائتلاف نجات افغانستان در نامه ای به سران کشورهای عضو ناتو، اشرف غنی رئیس جمهور را به قوم گرایی متهم کردند و نوشتند که رئیس جمهور اشرف غنی در طی سال های اخیر تلاش کرده است تا حاکمیت یک قوم خاص را بر دیگر اقوام تحمل کند.

جنرال دوستم، عطامحمد نور و محمد محقق، از اعضای رهبری ائتلاف نجات افغانستان روز گذشته (دوشنبه) یک نامه‌ی سرگشاده به سران عضو ناتو فرستاده‌اند.

در این نامه آمده است “با سقوط رژیم قومی و آلوده با افراطیت طالبان و القاعده در افغانستان در سال 2001، افغانستان وارد مرحله جدیدی از تاریخ شد، و این مرحله تاریخی امیدواری های زیادی را برای اقوام افغانستان و شهروندان افغانستان به ارمغان آورد.”

در بخشی از این نامه آمده است که احزاب جمعیت اسلامی افغانستان، جنبش اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که امروز ائتلاف نجات برای افغانستان را تشکیل داده‌اند، احزابی هستند که نظام طالبانی حامی تروریزم و دهشت افگنی را در همکاری با نیرو های بین المللی در سال ٢٠٠١ سقوط دادند.

اعضای ائتلاف برای نجات افغانستان در این نامه، محمد اشرف غنی، رییس جمهور را به قوم‌گرایی متهم کرده و نوشته‌ است« متاسفانه، حلقات معين در حكومت مطلق العنان مركزي و در راس آنان داکتر محمداشرف غنی، طي سال‌هاي اخير همه مساعي شان را در راستاي تحميل حاكميت يك حلقۀ خاص قومی بر ساير اقوام به خرج داده اند و وضعيت بحراني جاري در افغانستان يكبار ديگر خاطرات تلخ تاريخ گذشته را در اذهان مردم ما تازه نموده است.»

در این نامه آمده است که رییس جمهور غنی تحت نام پروسه‌ی صلح همواره سعی کرده تا زمینه توسعه نفوذ گروه‌های دهشت افگن را بر سایر مناطق فراهم سازد.

آنان مدعی شده‌اند که حلقاتی در داخل دستگاه حکومت، بر شخصیت‌ها و کدرهای اقوام افغانستان با سوء استفاده از اصطلاح حاکمیت قانون، پرونده سازی می‌کنند.

در نامه‎ی سرگشاده اعضای ائتلاف نجات آمده است که نمایندگان جامعه جهانی با شخصیت‌های مهم جریان‌های ساسی و چهره‌های نفوذ مردمی در تماس نیستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟