آیت الله ساجدی: اقدام آمریکا در مورد قدس، اعلان جنگ به تمام مسلمانان است

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 34135
آیت الله ساجدی

آیت الله سید حسین ساجدی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل گفت که ما این اقدام آمریکا را اعلان جنگ با تمام مسلمانان می دانیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که چهارشنبه ۶ دسامبر در واشنگتن ایراد کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد که سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌شود.

متن کامل پیام این عضو بلندپایه شورای علمای شیعه افغانستان به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

برسمیت شناخته شدن بیت المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس؛ وجدان های بیدار جهانیان  را متاثر و قلوب امت اسلام را در روز میلاد پیامبر اکرم ص غمگین نمود .

رئیس جمهور آمریکا بر خلاف موازین بین الملل و بر خلاف توافق نامه ها ؛ و بر خلاف اجماع بین المللی در قضیه فلسطین ؛ یک جانبه بیت المقدس را به عنوان پایتخت دولت غاصب اسرائیل معرفی نمود. و این کار احمقانه  موجی جهانی علیه نظام سلطه و رژیم اشغالگر اسرائیل و سران سازشکار ایجاد نمود.

او با این جنایت نابخشودنی اش، یک بار دیگر شراکت آمریکا را در تمامی جنایات رژیم کودک کش اسرائیل ثابت نمود. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر پرده از چهره نظام کثیف استکبار برداشت .

ما این کار سخیف را اعلان جنگ با تمام مسلمانان می دانیم .

ما با تشکر از اعلان موضع دولت ها اسلامی بخصوص دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تمام مسلمانان جهان و به ویژه از ملت غیور افغانستان می خواهیم با تمام قدرت در برابر این ظلم آشکار بایستند و در تمام جهان بااستفاده از تمام راه های مسالمت آمیز و قانونی از جمله برپایی راهپیمایی ها در محکومیت این عمل شنیع اقدام کنند .

از رهبران کشور های اسلامی تقاضا می نماییم که  سریعا با برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی راه های عملی مقابله با این فتنه دردناک را ترسیم نمایند .

ما یقین داریم که امت اسلامی با اتحاد خود می توانند همه توطئه ها را خنثی نمایند و چنانچه آن پیر مرشد روشن ضمیر فرمود: اگر امت اسلامی فقط یک سطل آب بر اسرائیل بریزند اسرائیل غرق خواهد شد.

سید حسین ساجدی

1396/9/16

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟