آیا وزارت داخله حکم رئیس جمهور را جعل کرده ؟

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6359

حکم رییس جمهور غنی در قسمت تقرری مل‌پاسوال عبدالمبین فرزند محمدهاشم، مشاور عقیدتی و فرهنگی وزارت امور داخله که به حیث فرمانده پولیس ولایت سمنگان تعیین شده بود، جعل شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ بر اساس پیشنهاد شماره ۱۴۳ مورخ ۲۸-۲-۱۳۹۴ وزارت داخله عنوانی ریاست جمهوری، مل‌پاسوال عبدالمبین مشاور عقیدتی و فرهنگی وزارت امور داخله، به حیث فرمانده پولیس ولایت سمنگان به جای پاسوال محمد اکرام پیشنهاد شده بود.

اما بر اساس مکتوب شماره ۳۹۶۰ مورخ ۲۳-۳-۱۳۹۴ مدیریت پیژن فرماندهی عمومی امور پولیس وزارت داخله، وی در ولایت بامیان به حیث فرمانده پولیس معرفی شده است؛ گمان می‌رود که حکم رییس جمهور بعد از امضا، توسط وزارت داخله جعل شده باشد.

در پیشنهاد تقرری آقای عبدالمبین، امضای نورالحق علومی وزیر داخله نیز دیده می‌شود.

دستخط

در مکتوب متذکره نام سمنگان خط زده شده و به جای آن بامیان نوشته شده است. با توجه به این ‌که چند روز پیش از آن، میان مل‌پاسوال خدایار قدسی فرمانده پولیس بامیان و معاونت امنیتی وزارت داخله مشاجرۀ لفظی رخ داده بود، گمان می‌رود این مکتوب پس از امضای رییس جمهور جعل شده باشد.

اما لوی‌پاسوال عبدالوکیل اکبری، پیژن‌وال وزارت داخله می‌گوید که این حکم جعلی نیست و خط خورده‌گی موجود در آن توسط خود رییس جمهور بوده است.

در همین حال، آصف مبلغ معاون ولایت بامیان نیز بر این باور است که مکتوب صادر شده مشکوک به نظر می‌رسد. او می‌گوید که در این رابطه از دفتر ریاست جمهوری خواهان معلومات شده اما تا کنون اطلاعاتی در مورد صحت و سقم این مکتوب به وی ارایه نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟