عتیق الله امرخیل :اختلاف‌ها میان رهبران حکومت وضعیت امنیتی افغانستان را با بحران مواجه ساختن

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 42020

به گزارش خبرگزاری اطلس؛ در این اواخر ناامنی‌ها در بسیاری از ولایت‌های کشور به ویژه فراه، فاریاب، غزنی و قندوز … افزایش یافته است.

حتی در تازه‌ترین مورد، گروه طالبان با انجام حملات تهاجمی و گروهی به شهر فراه، تا آستانه سقوط این شهر پیش روی کرده اند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبرو شده اند.

افزایش ناامنی‌ها با موجی از انتقادها روبرو شده و شماری از آگاهان امور سیاسی و نظامی، بحران کنونی در کشور را ناشی از اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی می‌دانند.

عتیق الله امرخیل کارشناس آگاه مسایل نظامی می‌گوید که ادامه تنش‌ها میان رهبران حکومت به نفع دشمن تمام می‌شود.

آقای امرخیل گفت :”تداوم این اختلافات‌ها باعث رشد وتقویت نیرو‌های مخالف دولت می‌شود و نتایج منفی را  روی امنیت و ثبات کشور دارد.

آقای امرخیل ادامه این اختلاف‌ها را نگران کننده خوانده و تاکید می‌کند که ادامه این روند سبب می‌شود که احساس وطن دوستی و روحیه سربازان در صفوف جنگ تضعیف شده و از صفوف نیروهای امنیتی خارج شوند.

در همین حال “زلمی وردک” کارشناس مسایل سیاسی و نظامی نیز در گفتگوی با رسانه ها گفت که اختلاف‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی سبب شده که وضعیت امنیتی افغانستان با یک بحران جدی روبرو شود و این اختلاف‌ها باعث شدت گرفتن جنگ در اکثر نقاط افغانستان شده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که برخی از اعضای مجلس سنا نیز در نشست امروزشان (سه‌شنبه 25 ثور) با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در کشور و حمله گروهی طالبان به شهر فراه، به شدت از کارکرد رهبران حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و خواهان استعفای آنان شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟