آماده‌سازی گورهای دست جمعی برای دفن قربانیان زلزله اندونزی

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 48252

رسانه‌های اندونزی از آماده‌سازی گورهای جمعی برای دفن قربانیان حادثه زلزله و سونامی مهیب در این کشور خبر دادند.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی در حالی گورهای جمعی برای دفن قربانیان این حادثه طبیعی در اندونزی در حال آماده‌سازی است که نیاز به تجهیزات سنگین به منظور بیرون کشیدن قربانیان و بازماندگان احتمالی این حادثه همچنان باقیست.

مقامات اندونزی با گذشت حدود سه روز از زلزله ۷.۵ ریشتری در این کشور شمار تلفات این حادثه را بیش از ۸۰۰ تن اعلام کرده‌اند که بیشتر آنان از شهر «پالو» بوده‌اند. همچنین انتظار می‌رود با پیشروی نیروهای جستجوگر به مناطق دوردست شمار تلفات زمین لرزه و سونامی افزایش پیدا کند.

گور جمعی که در شهر پالو برای ۳۰۰ قربانی در نظر گرفته شده در ابعاد ۱۰ متر در ۱۰۰ متر است و در صورت نیاز امکان بزرگ کردن آن وجود دارد. 

بالگردهای نظامی و تجاری در حال انتقال کمک‌های اولیه و مواد غذایی به مناطق حادثه دیده هستند. همچنین در حال حاضر نیاز فوری به تجهیزات سنگین وجود دارد تا در مدت زمان کمتری افراد گرفتار در زیر آوار ساختمان‌ها از جمله ساختمان هشت طبقه یک هتل در شهر پالو که صداهایی از داخل آن شنیده می‌شود، نجات پیدا کنند. عصر روز گذشته (یکشنبه) نیروهای امداد توانستند یک زن را که در میان آوارهای ساختمان یک هتل گرفتار شده بود، نجات دهند.

مرکز مدیریت بحران اندونزی عصر روز گذشته شمار تلفات این حادثه را ۸۳۲ تن اعلام کرد. با این حال گفته شده تلفات این حادثه افزایش پیدا خواهد کرد چرا که بسیاری از اجساد همچنان در میان آوار مانده‌اند و دسترسی به بسیاری از قربانیان امکانپذیر نیست.

به گزارش ژاپن تودی، رئیس جمهور اندونزی در بازدید از مناطق حادثه‌دیده گفت: نیروهای امداد به دلیل نبود تجهیزات سنگین برای انجام عملیات امدادرسانی با مشکل روبرو هستند. هرچند، تجهیزات بیشتری به این مناطق فرستاده شده و نیروهای امداد می‌توانند تعداد بیشتری از قربانیان را پیدا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟